onkruid

In de rubriek bamboe's en grassen kan je alle vragen en tips over de verzorging van bamboe's en grassen stellen.

Re: onkruid

Berichtdoor Bamboe Freak op 23 jun 2011 16:44

Of je laat een ander 'onkruid' er tussen groeien? Je hebt mooie soorten die laag blijven en goed tegen de schaduw kunnen. Het zevenblad lijkt me wat te wild, maar er is keuze genoeg! Ik laat m'n dwergbamboe als als grondbedekker fungeren. 8-)
Bamboe Freak
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 17 jun 2011 00:52
0 bedankjes

Re: onkruid

Berichtdoor cbasje op 11 nov 2011 14:28

Ik zet het ook maar in dit topic: welke bodembedekkende planten mag ik plaatsen tussen mijn fargesia?
Mag Waldsteinia ternata bijvoorbeeld?
cbasje
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 11 nov 2011 14:25
0 bedankjes

Re: onkruid

Berichtdoor v8boogie op 05 mei 2016 12:04

Hallo,

Wij hebben nu 8 jaar bamboe in onze tuin...we hebben het destijds zelf geplant(4 planten naast elkaar) bij 1 plant blijft er elk jaar maar onkruid omheen groeien...heel hardnekkig ook want ik heb al boomschors geprobeerd. Ik mest ook elke keer netjes met koemestkorrels. Je ziet gewoon het verschil met de andere bamboe...de gezonde planten zijn veel groener. Is het mogelijk om onkruidverdelger te gebruiken? of om over te stappen op kunstmest?
v8boogie
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 05 mei 2016 11:54
0 bedankjes

Re: onkruid

Berichtdoor aralia op 05 mei 2016 22:30

Bij ons wieden de kippen de bamboes zonder schade aan de scheuten.
Ik moet wel de musa's beschermen want een polsdikke stam hebben ze in enkele minuten (!) gesloopt: Banana Party :shock: :shock: :shock: !
Vroeger deden ze dat niet maar de nieuwe haan heeft het aan zijn vrouwvolk geleerd.
aralia
 
Berichten: 255
Geregistreerd: 10 apr 2014 17:26
Woonplaats: West-Vlaanderen
36 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bamboe's en grassen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten