Cyperus papyrus

In de rubriek bamboe's en grassen kan je alle vragen en tips over de verzorging van bamboe's en grassen stellen.

Re: Cyperus papyrus

Berichtdoor asiantjen op 26 aug 2014 11:50

hi ikpatje ,

Uw beschrijving van aankoop zegt al veel voor mij, plant uit een tuincentrum ,komt van binnen ,=warm ,stengels 2 meter of meer ,dus stevig naar het licht gegroeid maaaaaar slap ,buiten gezet in misschien schotel met koud water = schock , dan nog met deze herfst buiten temp :? ook vermoed ik zoals je schrijft dat deze in de regen stond ?de borstels bovenaan worden nat ,dan door het gewicht van dat nat en een beetje wind , dan is het krak , als je rond de stengels een touwtje moest gedaan hebben was dit misschien niet gebeurd ?

Ook de plant mag zeker niet droog staan , is een echte waterplant voor moeras of zijkant in het water van een vijver , ook goed als plant in een kuip met water :thumb_up:

Je had best de plant eerst wat laten wennen aan het buiten licht en de temp , als het om de Cyperus Egypt gaat met driekante stengels en die zijn geknakt , die komen niet meer vanzelf recht :( ,dat is afsnijden en wachten tot nieuwe , maar dan moet de temp mee zitten en het terug zonnig worden , en veel mest geven ,want het is een gras soort , ik gebruik goed bemeste tuingrond :thumb_up:

grt

Etienne ;)
asiantjen
 
Berichten: 409
Geregistreerd: 30 jun 2011 15:33
Woonplaats: Londerzeel /vlaams Brabant / Belgie
63 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bamboe's en grassen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten