Gezocht: fargesia in grote container

In de rubriek bamboe's en grassen kan je alle vragen en tips over de verzorging van bamboe's en grassen stellen.

Re: Gezocht: fargesia in grote container

Berichtdoor Robbertvantil op 04 jun 2014 18:02

Rob ik zou niet voor Scabrida gaan voor dit project! Groeit rommelig en zeer breed uit en kleur zal ook niet mooi worden in schaduw!

Als ik het verhaal zo lees zou ik gaan voor Fargesia robusta 'Campbell'. Deze groeit veel ordelijker en de nieuwe papier witte scheuten steken prachtig af tegen de oudere groene halmen. Zeer mooi soort!
Bamboe, lotus (Nelumbo), Victoria en Eucalyptus met vele andere planten als interesse. www.bandus.nl
Robbertvantil
Bedrijven
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 14 jun 2012 09:21
Woonplaats: Hummelo
6 bedankjes

Re: Gezocht: fargesia in grote container

Berichtdoor Rogier op 04 jun 2014 20:22

helemaal met Robbert eens! Fargesia robusta 'Campbel' groeit veel stijver dan de scabrida. Ik heb hier de scabrida in de tuin en die vraagt zeker ruimte. Groeit ook harder in vergelijking met de campbell is mijn ervaring.
Rogier
 
Berichten: 125
Geregistreerd: 12 dec 2012 12:05
Woonplaats: Nijkerk
13 bedankjes

Re: Gezocht: fargesia in grote container

Berichtdoor Robbertvantil op 04 jun 2014 20:40

Fargesia scabrida breid zich breder uit, de nieuwe halmen groeien scheef naar buiten en ook vaak scheef door de pol en de halmen gaan ook naar buiten hangen. Alleen op een vrije en ruime plaats in de zon en als je deze bamboe goed snoeit is het echt een mooie bamboe. Maar wordt zeker 4 meter hoog en met 6 jaar ook 2 meter breed.
Bamboe, lotus (Nelumbo), Victoria en Eucalyptus met vele andere planten als interesse. www.bandus.nl
Robbertvantil
Bedrijven
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 14 jun 2012 09:21
Woonplaats: Hummelo
6 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bamboe's en grassen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten