als raketten

In de rubriek bamboe's en grassen kan je alle vragen en tips over de verzorging van bamboe's en grassen stellen.

als raketten

Berichtdoor prutser 2 op 11 jun 2014 21:33

hallo bamboe vrienden, als raketten komen ze de grond uit die ph atrovaginata , het is ieder jaar weer een verrassing om ze weer te zien ,en of ze weer dikker zijn als het jaar daarvoor, en ,jjjaaa, weer dikker , en dan net als het eerste schutblad er af valt , zie je de nieuwe verse helder groene halm geboren worden, er zijn dit jaar wel meer halmen uit de grond gekomen dan het jaar ervoor , zal wel door die zomer komen die redelijk goed was, al kwam het laat op gang, dit jaar was hij vroeg uit de grond gekomen, zeker door die warme lente periode,en al klinkt het bij sommige raar in de oren, maar hier moet ik nog steeds water uit de grond pompen door droogte, de regen die gevallen is was niets, en door het blader dek van de bamboe blijft de grond dus helemaal droog, dus geef ik het water uit een zelf gemaakte water put, nou , het resultaat is er wel , warmte en mest en water, groeien maar, m,v,g, paul
Bijlagen
DSCF5666.JPG
als een raket de grond uit de hoogte in
DSCF5666.JPG (227.24 KiB) 6016 keer bekeken
DSCF5688.JPG
de nieuwe dikkere halm
DSCF5688.JPG (170.19 KiB) 6016 keer bekeken
prutser 2
 
Berichten: 350
Geregistreerd: 11 nov 2011 23:53
Woonplaats: krommenie/zaanstad
23 bedankjes

Re: als raketten

Berichtdoor Andriesh90 op 29 jun 2014 17:55

Ziet er goed uit :thumb_up:
Groetjes,

Andries Hachmer


''een palm heb je niet voor even, maar heel je leven!''
Avatar gebruiker
Andriesh90
 
Berichten: 154
Geregistreerd: 14 jul 2012 18:36
Woonplaats: Nieuwe Pekela(Groningen)
12 bedankjes

Re: als raketten

Berichtdoor Carlo op 30 jun 2014 01:20

Ik heb dan wel een ander soort staan maar de situatie lijkt hetzelfde.
1 scheut groeit keihard omhoog terwijl de rest na het bovenkomen lijkt te wachten en verder totaal stilstaan in de groei.
Is dit normaal voor een bamboe?
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1923
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: als raketten

Berichtdoor Carlo op 03 aug 2014 17:55

Sterker nog, alle jonge scheuten zijn inmiddels weer af gestorven. In totaal bij mij dus maar één volwassen halm erbij gekregen die dan weer wel tweemaal zo hoog was als de oude halmen.
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1923
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: als raketten

Berichtdoor YinYang op 06 aug 2014 11:01

Ziet er goed uit Paul! Komen ook allemaal kaarsrecht de grond uit ofniet?
YinYang
 
Berichten: 80
Geregistreerd: 22 maart 2014 15:44
0 bedankjes

Re: als raketten

Berichtdoor prutser 2 op 07 aug 2014 23:25

ja zeker yin yang, deze zijn allemaal kaars recht omhoog gekomen en hebben al hun hoogte bereikt, nu zijn ze ruim 7 meter hoog geworden , en hebben al bladeren gekregen, dus heb ik nu de oude halmen van 3 jaar geleden weg gezaagd, die waren natuurlijk niet hoog en nog dun, ik blijf het voeden nu en water geven, om weer de voorraden aan te vullen voor weer volgend jaar,
en carlo, is die bamboe bij jou erg jong nog, en krijgt het wel voldoende water, gelukkig is die grote halm door gegroeid, die zijn verwelk zijn zeker nu wel verloren, dat is wel jammer, maar als de bamboe jong is, kan er wel eens wat uitval zijn, maar meestal niet zo erg als u beschrijft,jammer dat we weer maanden moeten wachten tot volgend jaar, nu goed voeding geven en in droge periode water, dan volgend jaar meer halmen, m,v,g, paul :thumb_up:
prutser 2
 
Berichten: 350
Geregistreerd: 11 nov 2011 23:53
Woonplaats: krommenie/zaanstad
23 bedankjes

Re: als raketten

Berichtdoor Carlo op 08 aug 2014 12:04

Bedankt voor de tips Paul. Ik heb hem pas een jaar en hij is ingegraven in een metselkuip. Ik weet dat ie veel ruimte nodig heeft maar de tuin moet nog eens een keer op de schop en zo kan ik hem nog verplaatsen. Voorlopig heeft ie genoeg ruimte in die kuip. Voeding heb ik nog niet gegeven eigenlijk. Zijn gedroogde koemestkorrels voldoende?
Ik zag zojuist wel een nieuwe scheut van 30cm maar dat was maar een dunnen spriet vergeleken met de grote halm.
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1923
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: als raketten

Berichtdoor prutser 2 op 08 aug 2014 21:28

nou carlo, een teken dat het nog wat energie over heeft, al is die halm nog dun, lekker door laten groeien, komt allemaal de plant ten goede, en gedroogde koemest korrels zijn goed, het kan nog allemaal, en ja je kan hem er makkelijk uit halen als de tuin klaar is, de eerste periode kan het zeker geen kwaad om hem even daarin te laten, en als de tuin later klaar is en hij krijgt de ruimte, hhmm, dan gaat hij,als een raket :lol: :thumb_up:
prutser 2
 
Berichten: 350
Geregistreerd: 11 nov 2011 23:53
Woonplaats: krommenie/zaanstad
23 bedankjes


Keer terug naar Bamboe's en grassen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten