parfivolia

In de rubriek bamboe's en grassen kan je alle vragen en tips over de verzorging van bamboe's en grassen stellen.

parfivolia

Berichtdoor stevens op 10 aug 2014 16:57

Goeiedag, heb juist mijn parfivolia wat meer ruimte gegeven en de begrenzer ( 50 cm hoog)een stuk verlegd en was wel benieuwd tot waar de rizomen zich bevonden ,
deze bevonden zich ongeveer 30cm diep maar de haarwortels bevonden zich veel dieper ongeveer 70cm diep moet ik mij nu zorgen maken dat uit deze haarwortels rizoomen ontstaan? en onder mijn begrenzer gaan?
De parfivolia is ongeveer 2 jaar aangeplant en heeft een hoogte van 3.5 m en stammen van 3cm.
de volledige oppervlakte is van 6m² naar 14m² gegaan
Alvast bedankt voor wat info
stevens
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 03 nov 2013 08:57
1 bedankjes

Re: parfivolia

Berichtdoor prutser 2 op 11 aug 2014 09:14

hallo stevens, nee je hoeft je geen zorgen te maken over die haar wortels, ik heb verleden jaar ook mijn bamboe ( atrovaginata ) ook iets meer ruimte gegeven, toen ik het oude beschermer weg haalde , zag ik ook bij mij dat de rizomen op ongeveer 30 cm diepte bleven steken , mijn beschermer was 70 cm, en de haarwortels kwamen ook hier dieper te liggen, en vormde zo een massieve kluit, die haarwortels zullen niet uit groeien tot rizomen, geen zorgen dus, er zijn wel enkele soorten bamboe die rizomen maken die wel veel dieper gaan , maar die van u niet ,en ook die van mij niet, en zeker kwa oppervlakte die u tot beschikking heeft hoeft u zich geen zorgen te maken, wel op letten dat het er niet over die begrenzer heen groeid, dat kan altijd gebeuren, maar dat is meestal meteen te zien, :thumb_up: m,v,g, paul
prutser 2
 
Berichten: 350
Geregistreerd: 11 nov 2011 23:53
Woonplaats: krommenie/zaanstad
23 bedankjes

Re: parfivolia

Berichtdoor salaar op 08 sep 2014 13:13

Sterker nog, alle jonge scheuten zijn inmiddels weer af gestorven. In totaal bij mij dus maar één volwassen halm erbij gekregen die dan weer wel tweemaal zo hoog was als de oude halmen.
salaar
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 08 sep 2014 13:09
0 bedankjes


Keer terug naar Bamboe's en grassen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten