Phyllostachys nigra groeit niet.

In de rubriek bamboe's en grassen kan je alle vragen en tips over de verzorging van bamboe's en grassen stellen.

Re: Phyllostachys nigra groeit niet.

Berichtdoor Pieter73 op 26 dec 2016 16:09

Groeisnelheid is afhankelijk van de soort bamboe en van heel veel dingen meer. Maar als je een hele globale schatting wilt maken reken er dan op dat de nieuwe scheuten ongeveer 150% van de huidige planthoogte worden. Naarmate de plant de volwassenheid nadert zal de groeitoename weer minder snel gaan.
Pieter73
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 06 feb 2013 13:06
Woonplaats: zoetermeer
45 bedankjes

Re: Phyllostachys nigra groeit niet.

Berichtdoor cpo op 22 jun 2017 09:55

Wij hebben een grote nigra gekocht en die staat nu 3 jaar in de volle grond. Hij is echt heel hoog en heeft flink dikke stokken. Maar sinds die 3 jaar kwamen er elk jaar nieuwe halmen bij maar superdun!!! En dit jaar YEAH EIN DE LIJK geeft hij een stuk of 10 dikke stokken, blij mee! Dus geduld hebben.....
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes

Re: Phyllostachys nigra groeit niet.

Berichtdoor Terça op 22 jun 2017 14:14

in de aanloop gaat het langzaam, zoals iedereen zegt maar daarna....oeps !
Mijn 10 jaar oude P. Nigra is in competitie met een eikenboom waar hij onder staat.
Wat ik vooral heb gedaan en waarschijnlijk gaat dat tegen veel adviezen in:
-niet bemesten
-een plek met redelijk wat schaduw, deze plant is in de schaduw van de eikenboom ruim 6 meter hoog geworden
-bij warm weer: sproeien-sproeien-sproeien en dan vooral vernevelen op de plant en niet alleen op de grond.
De bamboe houdt niet van droge lucht.
Bij deze plant was mijn grootste zorg dat die op de Oostenwind stond.
In de winter heb ik de plant altijd wat compacter bij elkaar gebonden. Een touw losjes eromheen.
Als de halmen vrij in de wind staan te zwieperen, verliezen ze wat meer vocht.
En als het dan echt steenkoude, Oostenwind was, dan heb ik wel eens een bubbelfolie er omheen gedaan tijdens de nacht.
Over de wortels altijd wat blad gelegd tijdens de wintermaanden. Dat kwam vanzelf, door de eikenboom.
Terça
 
Berichten: 52
Geregistreerd: 26 dec 2016 10:25
Woonplaats: Arcen, Limburg
1 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bamboe's en grassen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten