Diepte wortelbegrenzer

In de rubriek bamboe's en grassen kan je alle vragen en tips over de verzorging van bamboe's en grassen stellen.

Diepte wortelbegrenzer

Berichtdoor peter_s op 12 apr 2010 20:23

Hallo,
Ik wou eens vragen aan mensen die ook bamboe in hun tuin hebben taan hoe diep zei hun wortelbegrenzer hebben gezet :roll: ? Vorig jaar in maart hebben we een haagje gemaakt met Phyllostachys aureosulcata “Spectabilis” en de wortelbegrenzer 50cm diep gezet.
Maar als je op internet zoekt vind je verschillende adviezen. Mocht 50cm niet voldoende zijn kan ik hem nu er nog uithalen omdat hij maar pas staat.
Hoe diep staat de begrenzer bij jullie ?

Alvast bedankt,
Peter
peter_s
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 12 apr 2010 19:54
0 bedankjes

Re: Diepte wortelbegrenzer

Berichtdoor Christophe op 12 apr 2010 20:32

Hey Peter,

Welkom op het forum! :D

Wanneer ik deze vraag stel aan bamboeliefhebbers zeggen ze me altijd: "Hoe dieper, hoe beter". Voor sommige soorten is 50cm wel voldoende, maar andere soorten groeien er zo onderdoor.

Voor de Phyllostachyssoorten zou toch minstens 60cm nemen, maar ben zelf niet zo'n bamboekenner ;)

Groeten,
Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Diepte wortelbegrenzer

Berichtdoor Inazuma op 12 apr 2010 20:42

Hallo Peter,

Op zich moet dat voldoende zijn zo. De rizomen gaan niet zo diep, pas was ik bij http://www.bamboogiant.nl/bamboogiant/ en die vertelde dat ik zelfs de vivax wel in een 50cm begrenzer kon zetten.

PS; da's een mooie bamboe, ik heb hem ook.
Inazuma
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 08 maart 2010 20:30
Woonplaats: Helmond
24 bedankjes

Re: Diepte wortelbegrenzer

Berichtdoor Inazuma op 12 apr 2010 20:44

Christophe schreef:Voor sommige soorten is 50cm wel voldoende, maar andere soorten groeien er zo onderdoor.


Er overheen gebeurt vaker....
Inazuma
 
Berichten: 689
Geregistreerd: 08 maart 2010 20:30
Woonplaats: Helmond
24 bedankjes


Keer terug naar Bamboe's en grassen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten