Bamboe als blikvanger en kleine afscheiding op 2,5m2

In de rubriek bamboe's en grassen kan je alle vragen en tips over de verzorging van bamboe's en grassen stellen.

Re: Bamboe als blikvanger en kleine afscheiding op 2,5m2

Berichtdoor draco op 15 maart 2017 10:16

De geelbonte Pleioblastus groeit hier langs de vijverrand. Voor begrenzing bij deze kleinere soorten zijn de smalle trottoirkeerbanden waarschijnlijk afdoende.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Bamboe als blikvanger en kleine afscheiding op 2,5m2

Berichtdoor draco op 15 maart 2017 10:23

Pieter73 schreef:Dat is inderdaad een hele goede. Wel extra hoge rhizoombarrierre gebruiken want ik heb gelezen dat de rhizomen erg diep kunnen gaan.


In de praktijk blijven ze meestal dicht onder het oppervlak. Onze tuin is deels ommuurd en daar komt bamboe niet onderdoor (50 à 60 cm). Ze groeien wel onder de klinkerpaden door dicht onder de tegels.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Bamboe als blikvanger en kleine afscheiding op 2,5m2

Berichtdoor prutser 2 op 21 jun 2017 21:22

ha bamboe vrienden, ben erg laat om te reageren op dit alles, mogelijk zijn de blik vangers al geplant, maar toch even dit, ik ben een trotse bezitter van ph atrovaginata, staat hier ook op kleine oppervlakte, is erg hoog ruim 9 meter, en 5 cm dikke halmen ,en kaars recht omhoog,en hangt niet over, ik heb er ook een aan de straat kant geplant, en die begint nu ook mooi te groeien,storm sneeuw regen deert hem niet, kan tijdens regen heerlijk onder schuilen (al is dat maar tijdelijk,)dus dat betekend wel op kleine opper vlakte bijna altijd water geven, omdat het als paraplu werkt, de meeste regen dus ruim naast de begrenzer,nou ja ik bedoel maar, ik ben er erg blij mee, en de groei is ook stabiel, en wat iets wat wild betreft ? staat ruim 10 jaar op zelfde plek in begrenzer, en heeft het nog steeds naar zijn zin, water en voeding en hopla, m.v.g. paul
prutser 2
 
Berichten: 350
Geregistreerd: 11 nov 2011 23:53
Woonplaats: krommenie/zaanstad
23 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bamboe's en grassen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten