Fargesia onderhouden

In de rubriek bamboe's en grassen kan je alle vragen en tips over de verzorging van bamboe's en grassen stellen.

Fargesia onderhouden

Berichtdoor Pascall op 21 apr 2017 20:05

Ik heb een klein haagje staan van een Fargesia soort. Deze breidt zich elk jaar een beetje uit naar buiten toe. Dit is geen probleem , de scheuten die te ver uitdeinen verwijder ik wel. Nu lijkt het wel dat er enkle langs de buitenzijde nieuwe scheuten aankomen , niet meer binnen in de pol. Klopt dit en kan men hier iets aan doen zodat de haag terug voller word.
Avatar gebruiker
Pascall
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 12 maart 2016 12:56
Woonplaats: Koningshooikt
3 bedankjes

Re: Fargesia onderhouden

Berichtdoor draco op 21 apr 2017 21:04

Fargesia is polvormend en breidt zich uit naar de periferie. In het centrum treedt veroudering op van het rhizoom en er vindt daardoor minder nieuwgroei plaats. Je kunt nieuwgroei in het hart van de pol proberen te bevorderen door uitdunning en compost of een andere organische mest toe te voegen. De oorspronkelijk dichtheid zal er waarschijnlijk niet door terugkeren. De bamboe betrekt de meeste energie uit de vitale halmen aan de periferie. Ik heb vorig jaar Fargesia juizhaigou uitgedund door oude en spichtige halmen te verwijderen en dat heeft in ieder geval geleid tot een gedeeltelijk herstel binnenin de pol.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Fargesia onderhouden

Berichtdoor cpo op 22 jun 2017 09:53

Onze fargesia robusta zijn na 5 jaar ook flink groter in omvang geworden, ze verplaatsen zichzelf gewoon, haha.

We hebben ze nu begrenst en eerst de pollen met bijl flink kleiner gemaakt. het werd hier echt een oerwoud!
Groetjes, Corrine

http://www.corrinep.nl
Avatar gebruiker
cpo
 
Berichten: 2050
Geregistreerd: 06 jan 2011 16:21
Woonplaats: Maarssen
52 bedankjes


Keer terug naar Bamboe's en grassen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten

cron