Fargesia Rufa als groen dak op stockage brandhout

In de rubriek bamboe's en grassen kan je alle vragen en tips over de verzorging van bamboe's en grassen stellen.

Fargesia Rufa als groen dak op stockage brandhout

Berichtdoor stevens op 21 jan 2019 19:08

Goeiedag,ik moet een nieuw en groter dak maken op mijn stockage ( staat apart )voor mijn brandhout en ik dacht er ineens aan om een lelijk uitzicht ineens te kunnen verbergen met mijn favoriete passie bamboo!!!, ik zou deze willen plaatsen ( fargesia rufa )op het platte dak met een epdm dakbedekking , maar ik vroeg mij af hoe dik (( hoogte grond ) rekening met moet houden ,de afwatering is geen probleem en ik kan zelfs een overloop realiseren dat het water er niet direct afloopt; heeft hier iemand een relevante ervaring mee ?
stevens
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 03 nov 2013 08:57
1 bedankjes

Re: Fargesia Rufa als groen dak op stockage brandhout

Berichtdoor draco op 21 jan 2019 22:34

Een avontuurlijk idee is dit. Ik heb geen ervaring met bamboe maar had een dakbedekking met Campsis radicans die in de zomer meters schot maakte totdat een zware storm de boel van het dak afblies en een deel van het pannendek meenam. Met een opgaande bamboe lijkt me dit een vergelijkbaar risico. Er bestaat ook een systeem met een dakbegroeiing van droogtebestendige planten. Voorheen werd alleen Sempervivum op de daken geplant maar de keuze zal inmiddels wel ruimer zijn.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Fargesia Rufa als groen dak op stockage brandhout

Berichtdoor stevens op 21 jan 2019 22:53

Idd ,draco geen slechte opmerking ivm storm of sterke winden ,dit zou ik mischien kunnen opvangen met in de ondergrond een soort net of draad in te leggen die ik ik veranker in de opstaande zijkanten en die uiteraard van zelf vast groeien met de pollen van de bamboe , het is de bedoeling dat ik een lelijk zicht markeer ,de hoogte van de bamboe moet maar 1,5 m zijn of max 2,5 en dit op een dak van ongeveer 3 m hoog ,dus idd een probeersel ....... lukt het niet......dan is er niks verloren heb nog genoeg rufa staan om dit uit te proberen ,zou 20 cm genoeg (diepte potgrond ) zijn of liever iets meer,?
stevens
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 03 nov 2013 08:57
1 bedankjes


Keer terug naar Bamboe's en grassen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten