Phyllostachys bambusoides 'Castillonis' bloei

In de rubriek bamboe's en grassen kan je alle vragen en tips over de verzorging van bamboe's en grassen stellen.

Phyllostachys bambusoides 'Castillonis' bloei

Berichtdoor draco op 18 feb 2019 01:47

Het lijkt erop na lange tijd deze bamboe gaat bloeien. Heeft iemand deze variëteit en wellicht ook in bloei staan?
Bijlagen
DSCN6742.jpg
DSCN6742.jpg (149.39 KiB) 9764 keer bekeken
Laatst bijgewerkt door draco op 27 jul 2021 12:03, in totaal 2 keer bewerkt.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Phyllostachys bambusioides 'Castillonis' bloei

Berichtdoor stevens op 21 feb 2019 22:16

Heb deze ook staan,had al opgevangen van bloeimeldingen ,maar ik had bij mij nog niets waargenomen ,maar na u bericht toch nog eens extra gaan controleren ....en spijtig genoeg is hier de bloei ook begonnen
Heb in een eerder bericht ook melding gemaakt van bloei bij chusquea gigantica en deze blijft nog redelijk intact tot nu toe ( is nog maar enkele maanden),nu vroeg ik mij af of dat de bloei bij phyllostachys vergelijkbaar is ?
Of is de bloei ook seizoensgebonden ....en dat het ergste nog moet komen tijdens de lente of zomer .
Vandaar mijn vraag ,want mijn bambusoides castilionis staat op een nog al prominente plaats en ik heb geen zin om een hele tijd te kijken naar een bamboe in bloei
Is het aangeraden om deze sowieso te vervangen door een andere soort of is het nog even afwachten?
Had graag ook wat foto’s bijgevoegd maar lukt mij nog niet om foto’s te uploaden via dit forum,
Hopelijk wat reacties met soortgelijke ervaringenmvg steven
stevens
 
Berichten: 34
Geregistreerd: 03 nov 2013 08:57
1 bedankjes

Re: Phyllostachys bambusioides 'Castillonis' bloei

Berichtdoor Jos Mannaart op 30 nov 2020 18:40

Heb er ook 1 sinds vandaag en begreep dat deze wereldwijd jaarlijks overal gelijk bloeit. ;)
Jos Mannaart
 
Berichten: 551
Geregistreerd: 12 aug 2015 22:14
20 bedankjes

Re: Phyllostachys bambusoides 'Castillonis' bloei

Berichtdoor draco op 27 jul 2021 11:28

Deze bamboe bloeide eerder al in 1960 en is daarna opnieuw vanuit China geïmporteerd. De halmen hebben hun blad verloren en zijn vermoedelijk ten dode opgeschreven. Sinds vorig jaar groeien er dunne halmen uit het oude rhizoom. Het blad ervan is erg fraai bont gekleurd met oranjegele strepen. Bloeiwijzen heb ik dit jaar nog niet gezien. Hopelijk herstelt de bamboe.
Bijlagen
Phyllostachys bambusoides 'Castillonis'.jpeg
Phyllostachys bambusoides 'Castillonis'.jpeg (164.64 KiB) 5952 keer bekeken
DSCN9992.jpeg
DSCN9992.jpeg (172.11 KiB) 5952 keer bekeken
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Phyllostachys bambusoides 'Castillonis' bloei

Berichtdoor Jos Mannaart op 19 aug 2021 12:41

Hoop dat ie er door komt. Bij mij helaas na de winter geen leven meer in kunnen ontdekken.
Jos Mannaart
 
Berichten: 551
Geregistreerd: 12 aug 2015 22:14
20 bedankjes


Keer terug naar Bamboe's en grassen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten