Fargesia Jiuzhaigou

In de rubriek bamboe's en grassen kan je alle vragen en tips over de verzorging van bamboe's en grassen stellen.

Fargesia Jiuzhaigou

Berichtdoor Roger op 13 jul 2019 19:09

Mijn fargesia jiuzhaigou staat op een plek in de tuin waar het in de zomer in de ochtend en avond zon is, ik heb hem in het voorjaar verplaats naar deze plek, hij stond eerst zonniger en zag er toen ook beter uit. De fargesia jiuzhaigou krijgt nu steeds meer bruin blad en maakt ook geen scheuten aan terwijl de andere fargesia's mooi fris groen blijven en volop scheuten aan het maken zijn. Wat kan hier aan de hand zijn? te weinig zon, te droog, te nat , tijd nodig om weer te herstellen van het omplanten :?

Roger
Avatar gebruiker
Roger
 
Berichten: 220
Geregistreerd: 09 aug 2011 21:33
8 bedankjes

Re: Fargesia Jiuzhaigou

Berichtdoor draco op 13 jul 2019 20:56

Fargesia jiuzhaigou is zeer gevoelig voor droogte maar toont dit al bij een beginnend water tekort door het opkrullende blad. Met een plens water herstelt dit zich razendsnel. Als de Fargesia onlangs is verplant is beschadiging van de wortels mogelijk de oorzaak. Groenblijvende planten en dus ook bamboe worden het beste in het najaar verplant als de verdamping geringer is. Ik zou de kluit voorlopig goed nat houden. Als de drainage in orde is kan dat nu weinig kwaad.
"Alleen mensen die kunnen twijfelen zijn in staat hun wereldbeeld bloot te stellen aan nieuwe feiten en inzichten"
Avatar gebruiker
draco
 
Berichten: 6741
Geregistreerd: 17 sep 2012 21:49
682 bedankjes

Re: Fargesia Jiuzhaigou

Berichtdoor Roger op 13 jul 2019 22:16

Het water kan goed weglopen ,krullen van het blad doet hij niet word alleen bruin, dan zal ik hem elke dag wat water geven bij droog weer , het verplanten in het najaar wist ik niet, dacht dat het voorjaar geen probleem zou zijn ,dus wat meer schaduw moet geen probleem zijn :thumb_up:
Avatar gebruiker
Roger
 
Berichten: 220
Geregistreerd: 09 aug 2011 21:33
8 bedankjes


Keer terug naar Bamboe's en grassen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten