Nieuwe website

In de rubriek bamboe's en grassen kan je alle vragen en tips over de verzorging van bamboe's en grassen stellen.

Re: Nieuwe website

Berichtdoor Pieter73 op 17 feb 2013 20:24

Oeps, dat is wel erg traag.
Nog even wat anders:
Ik kweek al 20 jaar bamboe maar vanwege ruimtegebrek is het aantal soorten in mijn tuin natuurlijk erg beperkt (Zie Even voorstellen en Fotoalbum). Nu ben ik pas verhuisd en ben ik op zoek naar een bamboe die minimaal 4 - 5 meter wordt (omdat ie een Musa, die een meter hoger staat, tegen de wind moet beschermen). Het liefst gaat ie kaarsrecht omhoog (loopt een pad naast) en wordt ie ook niet te gek groot (ik wil niet dat er veel blad in mijn vijver komt en dat ie te veel licht weg neemt). Na wat speurwerk op internet denk ik aan Ph. Aureosculcata aureocaulis en aan Ph. Nuda. Nu heb ik gelezen dat Ph. Aureosculcata goed rechtopgaand is maar ergens anders las ik dat ie toch tegenviel i.v.m. doorhangende halmen. Heb jij hier ervaring mee? Of ervaring met de ph. Nuda? Andere suggesties voor mooie soorten?
Pieter73
 
Berichten: 497
Geregistreerd: 06 feb 2013 13:06
Woonplaats: zoetermeer
45 bedankjes

Re: Nieuwe website

Berichtdoor Robbertvantil op 17 feb 2013 21:09

Phyllostachys aureosulcata en zijn cv zijn idd hele goede en zeer mooie, waardevolle tuinbamboes. Doorhangende exemplaren komt vaak door weefselkweek of hele erge leem of klei grond. Weefselkweek zijn gewoon rot planten en moet je niet kopen en met leem en klei moet je voldoende compost of verteerde paarden mest in de grond werken, dan heb je er geen probleem mee of iig minder. Verder zijn Phyllostachys bissetii en Phyllostachys decora ook erg mooi en goed in ons klimaat.

http://www.bandus.nl/hogere-bamboe/
http://www.bandus.nl/weefselkweek/
Bamboe, lotus (Nelumbo), Victoria en Eucalyptus met vele andere planten als interesse. www.bandus.nl
Robbertvantil
Bedrijven
 
Berichten: 81
Geregistreerd: 14 jun 2012 09:21
Woonplaats: Hummelo
6 bedankjes

Re: Nieuwe website

Berichtdoor Gerritzen op 17 feb 2013 21:57

Bij mij gaat de P. aureosulcata 'Aureocaulis' kaarsrecht omhoog en hangt absoluut niet over. Is zeer wintergroen (ook de afgelopen winters) en heeft heel fraaie stengels.

groet,
René
Avatar gebruiker
Gerritzen
 
Berichten: 438
Geregistreerd: 17 nov 2012 20:04
Woonplaats: Almere
57 bedankjes

Re: Nieuwe website

Berichtdoor Folium op 27 dec 2019 12:26

Hallo Robbert vantil, intussen zijn we ruim 5 jaar verder van het moment waarop je voorspelde dat er binnen 5 jaar vele nieuwe soorten Phylostachys edulis in onze streken zouden aangeboden worden.
Het lijkt er intussen ook op dat we traag maar zeker een beter klimaat krijgen voor dergelijke soorten, is er daaromtrent al enig nieuws te melden ?
Folium
 
Berichten: 181
Geregistreerd: 21 apr 2019 19:11
Woonplaats: Kluisberg / Mont-de-l'Enclus
11 bedankjes

Re: Nieuwe website

Berichtdoor Jos Mannaart op 22 dec 2020 16:01

En weer een jaar verder. Robbert is te vinden via bandus.nl en heeft volgens mij niet stil gezeten. Volgens mij heeft ie een stuk of 5 edulis variëteiten
Jos Mannaart
 
Berichten: 551
Geregistreerd: 12 aug 2015 22:14
20 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bamboe's en grassen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten

cron