canna musafolia

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

canna musafolia

Berichtdoor draco op 06 feb 2010 20:01

momenteel staat in mijn stal een kuip met 3 canna's musafolia's erin , de bladeren zijn natuurlijk niet groen meer maar de stam staat nog heel stevig en voelt ook niet pappig aan
wat is nu de beste manier om die straks weer naar buiten te brengen in het mooie weder
1) snij ik alles terug tot aan de aarde en dit in de hoop dat hij opnieuw begint te schieten of
2) doe ik niks en hoop ik dat er straks nieuwe groene bladeren aankomen aan de reeds bestaande stam
laat mij maar iets weten
ps : foto van voor de winter
Afbeelding
draco
 

Re: canna musafolia

Berichtdoor lapalmeraie op 06 feb 2010 20:08

Hey Peter

Bij mij is het 't zelfde.
Zowel de musafolia als de musafolia rubrum staan op zolder. Fris en relatief weinig licht.
Ik heb veel blad eraf moeten snoeien wegens bladluis :evil:

Inmiddels is op beiden één van de stengels weer blad aan het aanmaken. Op enkele andere stengels komt de kern omhoog, dat wordt vast ook een blad. In het voorjaar ga ik ze gewoon zo in de volle grond zetten. Ik neem aan dat de meeste stengels zullen uitlopen én dat er nieuwe uitlopers uit de wortelkluit omhoog komen. Andere stengels zullen het niet meer doen wegens verdroogd.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14409
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
828 bedankjes

Re: canna musafolia

Berichtdoor draco op 06 feb 2010 21:25

dan denk ik dat ik de stammen zal afsnijden tot aan de grond , want als je hoopt op uitlopers naast de stam zal de plant dubbel moeten werken om nieuwe uitlopers aan te maken en proberen om de oude stam nieuw leven in te blazen, dus zou het dan niet beter zijn om direkt alles tot op de grond gelijk te maken en zo te zorgen dat alle kracht en voedsel naar het aanmaken van nieuwe uitlopers gaat ??????????
draco
 

Re: canna musafolia

Berichtdoor p e t e r op 06 feb 2010 21:32

Kan je deze trouwens ook niet in de volle grond overwinteren zoals de canna stuttgart.

Peter
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Re: canna musafolia

Berichtdoor TropiRo op 07 feb 2010 00:09

De musafolia kan je inderdaad in de volle grond overwinteren als hij maar goed wordt afgedekt door b.v. een laag boomschors of hooi.

@Draco, ik zal hem nu gewoon laten hoe hij is, de stammen gewoom laten staan deze kunnen nog uitlopen. Canna's groeien ook zeer makelijk in huis dus je zou deze ook voor een raam kunnen zetten en dan begint hij op een gegeven moment weer te groeien/ uit te lopen.

Gr, Ro
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten