heliconia

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

heliconia

Berichtdoor turtleboy op 27 feb 2010 14:01

Ik krijg als alles goed gaat binnenkort rhizomen van twee heliconia soorten:de wagneriana rainbow en een stricta oriole orange.Zijn er mensen die ervaring qua verzorging hebben met deze planten?ben zelf van plan om ze in kuipen te gaan houden daar ze niet winterhard zijn.
Het gaat dan niet specifiek om deze soorten maar heliconia's in het algemeen.

groeten,Bert
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
Avatar gebruiker
turtleboy
 
Berichten: 2087
Geregistreerd: 29 jan 2010 17:01
Woonplaats: Maastricht
72 bedankjes

Re: heliconia

Berichtdoor Texeltje op 28 feb 2010 11:48

Hoi bert

Als je ze buiten zet in kuip doe dat dan op de meest warme plek in je tuin, regelmatig bemesten en water geven.
Swinters binnen zetten bij temperaturen liefst boven de 15 graden. Minder kan ook ,bij koelere temperaturen sterven ze af en als je ze dan weer warmer zet gaan ze weer uitlopen. Heliconia;s hebben wel te kampen met de droge huiskamerlucht...
ze kunnen absoluut niet tegen vorst.
Texeltje
Bedrijven
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 27 feb 2010 12:17
8 bedankjes

Re: heliconia

Berichtdoor turtleboy op 28 feb 2010 14:38

Hoi,

bedankt voor de info,ga het maar eens proberen om ze binnen over te houden heb een planten kamer waar het rond de 15 C blijft en vrij vochtig is omdat er meerdere planten staan in de winter.

groeten,Bert
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
Avatar gebruiker
turtleboy
 
Berichten: 2087
Geregistreerd: 29 jan 2010 17:01
Woonplaats: Maastricht
72 bedankjes

Re: heliconia

Berichtdoor Patty op 28 feb 2010 14:54

oooh ik hoop dat het goed gaat met mijn heliconia's. Ze hebben vorstvrij gestaan maar daar is dan alles mee gezegd. Op dit moment zien ze er vooral dood uit. Natuurlijk heb ik wel hoop want tenslotte moet de groei nog beginnen. als dat maar goed gaat....
groeten Patty
Patty
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 07 apr 2009 19:48
Woonplaats: Oosterhout, Gelderland
29 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten

cron