Bananen kweeklog Carlo

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Bananen kweeklog Carlo

Berichtdoor guardian1967 op 16 apr 2017 07:48

Carlo hou je ook het percentage bij van je zaai pogingen?
Want blijft toch een laag percentage dat opkomt bij mij.
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1800
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: Bananen kweeklog Carlo

Berichtdoor Carlo op 29 mei 2017 23:58

Blijft altijd moeilijk met bananen. Buiten de juiste methode (waar je zelf het beste gevoel over hebt) heb je simpelweg ook gewoon een flinke dosis geluk nodig.
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1923
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: Bananen kweeklog Carlo

Berichtdoor Carlo op 30 mei 2017 00:06

Het zaaiverhaal van de 2000 banaanzaden die ik onlangs in de tuin heb gekieperd krijgt een positief vervolg want ik heb al minstens 15 kiemers kunnen spotten tijdens het onkruid wieden in de tuin. Welke soorten het zijn is nu nog moeilijk te zeggen maar het is wederom de bevestiging dat je de zaden zomaar niet moet afschrijven. Deze had ik anderhalf jaar terug gezaaid en komen nu pas uit.
Buiten is er natuurlijk nog veel meer afwisseling in temperatuur en vochtigheid in vergelijking met een propagator. Ook hebben de zaden zelfs een korte koude periode gehad doordat er plotseling weer koude nachten kwamen, tot aan nachtvorst toe en nu dan weer het zonnetje welke de grond lekker opwarmt.
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1923
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: Bananen kweeklog Carlo

Berichtdoor guardian1967 op 31 mei 2017 10:21

Bedankt voor de info makker
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1800
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: Bananen kweeklog Carlo

Berichtdoor Carlo op 03 jun 2017 11:38

Jahoor, ze gaan flink los en ik begin de tel zowat kwijt te raken. Intussen al 22 stuks gesignaleerd en het zoeken wordt steeds moeilijker doordat alle zaden verdeeld zijn over 3 stukken tuin en de groei van de andere planten. :D

IMG_0309.JPG
IMG_0309.JPG (278.7 KiB) 5943 keer bekeken
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1923
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: Bananen kweeklog Carlo

Berichtdoor guardian1967 op 03 jun 2017 12:10

Geweldig toch lol
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1800
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: Bananen kweeklog Carlo

Berichtdoor Carlo op 03 jun 2017 13:38

Zeker als je jezelf bedenkt dat deze zaden eerst 6maanden lang met een hoop warmte en licht in de propagator hebben gelegen. Vervolgens de zaaibakken een hele zomer in de warme kas hebben gestaan om vervolgens de winter weer in de propagator te hebben gestaan, welke overigens uit stond dus gewoon als opslag gebruikt werdt. Verschillende bakken zaten zelfs vol met schimmel. (Uiteindelijk komt er na een jaar dus ook schimmel in cocospeat) Nu dus anderhalf jaar later komt alles spontaan op. Ik begin me dus ook nu weer hardop af te vragen wat de zogenaamde versheidpraatjes bij de advertenties van de zadenverkopers voor nut hebben. Gezien het stukje hierboven kun je ook niet echt stellen dat de zaden onder ideale omstandigheden bewaard zijn gebleven. Integedeel!

Ik kan trouwens ook melden dat het niet specifiek om 1 soort gaat want de zaden zijn per aantal soorten over drie borders verdeeld en in alle borders staan geboortebordjes in de tuin. :lol:
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1923
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: Bananen kweeklog Carlo

Berichtdoor guardian1967 op 03 jun 2017 14:36

Carlo schreef:Zeker als je jezelf bedenkt dat deze zaden eerst 6maanden lang met een hoop warmte en licht in de propagator hebben gelegen. Vervolgens de zaaibakken een hele zomer in de warme kas hebben gestaan om vervolgens de winter weer in de propagator te hebben gestaan, welke overigens uit stond dus gewoon als opslag gebruikt werdt. Verschillende bakken zaten zelfs vol met schimmel. (Uiteindelijk komt er na een jaar dus ook schimmel in cocospeat) Nu dus anderhalf jaar later komt alles spontaan op. Ik begin me dus ook nu weer hardop af te vragen wat de zogenaamde versheidpraatjes bij de advertenties van de zadenverkopers voor nut hebben. Gezien het stukje hierboven kun je ook niet echt stellen dat de zaden onder ideale omstandigheden bewaard zijn gebleven. Integedeel!

Ik kan trouwens ook melden dat het niet specifiek om 1 soort gaat want de zaden zijn per aantal soorten over drie borders verdeeld en in alle borders staan geboortebordjes in de tuin. :lol:



Ja maar hoe verser hoe sneller ze kiemen zal wel enige wijsheid bevatten maar inderdaad je ziet dat je ze best gewoon een buiten smijt en er geen aandacht aan besteed alleen dat laatste best in het voorjaar dan zeker?
https://www.youtube.com/channel/UC50sStzJ-Ld68Yis00q_B6g

Losing critical thinking is like losing any notion of the truth
Avatar gebruiker
guardian1967
 
Berichten: 1800
Geregistreerd: 11 feb 2016 13:04
Woonplaats: Neerpelt
133 bedankjes

Re: Bananen kweeklog Carlo

Berichtdoor hanscazan op 04 jun 2017 23:40

En nummer 100 bedankje, tx voor het delen mannuh!!
Leuk ieders passie te kunnen aanschouwen met foto materiaal erbij, erg gewaardeerd.
Groet en dat alle 2000 het daglicht mogen aanschouwen :D :D :D :D :lol: :lol: :lol: :lol:
Zal druk worden in de tuin met het groeiseizoen :welkom: :welkom: :welkom:
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Re: Bananen kweeklog Carlo

Berichtdoor Carlo op 19 jun 2017 21:55

Echt niet meer normaal hoor! In de border op onderstaande foto tel ik al over de 120 kiemers!!!!
De andere borders is het op 1 hand te tellen hoor maar daar zojuist al wel de eerste paar Glaucums gespot. Waarschijnlijk door het warme weer dat ook die wakker zijn geworden.

IMG_0024.JPG
IMG_0024.JPG (184.85 KiB) 5799 keer bekeken
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1923
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten