Ensete Glaucum

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Ensete Glaucum

Berichtdoor turtleboy op 21 apr 2010 11:31

Wie heeft deze banaan al buiten staan?ik durf het eerlijk gezegd nog niet omdat de kans op vorst in het zuiden nog vrij groot is.Plant staat binnen op een slaapkamer maar begint nu flink te groeien,hoop wel dat het weer qua temperatuur wel wat beter gaat worden anders krijg ik de plant niet meer zonder schade naar beneden.

grt,Bert
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
Avatar gebruiker
turtleboy
 
Berichten: 2087
Geregistreerd: 29 jan 2010 17:01
Woonplaats: Maastricht
72 bedankjes

Re: Ensete Glaucum

Berichtdoor lapalmeraie op 21 apr 2010 11:36

Ik wacht er nog even mee hoor. Van donderdag op vrijdag is er bij mij kans op nachtvorst :evil:
Het zal dus pas echt aan het einde van de maand worden.
Mijn maurelli is trouwens nog niet aan het groeien... :|

Misschien kun je 'm wel alvast beneden zetten voor een weekje?
Dan kun je hem zo makkelijker buiten krijgen.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Ensete Glaucum

Berichtdoor turtleboy op 21 apr 2010 23:51

Beneden zetten is geen optie dan moet ik de plant al in de huiskamer plaatsen en dat zal de vrouw niet zo fijn vinden staan al genoeg planten.Houd de plant in ieder geval nog binnen tot na de ijsheiligen.
Dat gaat nog wat worden als deze jongen nog groter wordt maar dat zijn zorgen voor later.

grt,Bert
Legio patria nostra
Honneur et Fedelite
Avatar gebruiker
turtleboy
 
Berichten: 2087
Geregistreerd: 29 jan 2010 17:01
Woonplaats: Maastricht
72 bedankjes

Re: Ensete Glaucum

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 22 apr 2010 04:51

De mijne staat ook nog steeds binnen in de (donkere) garage ! De musa's staan al 14 dagen uitgeplant en hebben alleen wat last van de brandende zon (verbrand), de Ensete's durf ik ook nog niet buiten zetten door de koude nachten al heb ik wel ook al een maurelli uitgeplant als test en deze blijkt toch ook geen of weinig last te hebben van de koude nachten, begint nu stillaan zeer langzaam te groeien terwijl mijn dikke maurelli binnen al op omploffen staat van de groei !
Mijn Glaucum gaat nu zijn derde jaar in, vorig jaar was die bijna volledig weggerot en moest die letterlijk terug helemaal van nul beginnen maar dit jaar is die zo goed als onaangeroerd gebleven en heeft hij zijn dikke stam (80cm hoog, 25cm diameter) kunnen behouden, ik ben dan ook heel erg benieuwd hoe groot die dit jaar zal worden ! :mrgreen:
Mijn Glaucum is trouwens mijn aller allereerste banaan en dus ben ik er heel erg aan gehecht, deze heb ik in 2008 gekocht bij Tropical Bart van hier op het forum, toen stond zijn mooie grote Maurelli nog in de tuin !! 8-)
Vanaf dit weekend zou het warmer worden, vooral de nachten moeten warmer, als dit volgende week ook zo blijft (warmere nachten) dan denk ik dat ik de Ensete's tegen zondag ook ga uitplanten.
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: Ensete Glaucum

Berichtdoor Pietn op 22 apr 2010 09:27

Idem hier als de warmere nachten volgende week blijven aanhouden gaat de maurelli ook de aarde in!
Ben blij dat zen spint verdwenen is!
Pietn
 
Berichten: 396
Geregistreerd: 19 mei 2009 23:37
Woonplaats: Marke
7 bedankjes

Re: Ensete Glaucum

Berichtdoor Patty op 22 apr 2010 11:31

Ik sleep de Maurelli al 3 weken van buiten naar binnen en weer terug! Dat beginnen ik zat te worden, vanaf zaterdag gaan de nachttemperaturen omhoog, zodra die hier boven de 5 graden blijven, ga ik 'm ompotten en blijft hij voorgoed buiten.
Nog effetjes!
Patty
Patty
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 07 apr 2009 19:48
Woonplaats: Oosterhout, Gelderland
29 bedankjes

Re: Ensete Glaucum

Berichtdoor amourath op 22 apr 2010 13:08

Patty schreef:Ik sleep de Maurelli al 3 weken van buiten naar binnen en weer terug!


Je bent niet de enige... idem bij mij, en niet enkel de maurelli... ook de basjoo's in pot, de velutina, alle canna's, de kleinste palmen,... maar vanaf zaterdag blijft alles ook buiten hoor! 8-)
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Ensete Glaucum

Berichtdoor barre op 22 apr 2010 14:08

zaterdag wordt alles, maar dan ook alles in volle grond gezet... een 220 canna knollen, 6 ensete maurelli, 3 basjoo's, groene ventricosum, datura's,sikkimenis,cavendisch,dahlia's,olijfboom, dicksonia,...

gaat een werkje worden vrees ik.... :-))

Ze voorspellen tt en met 5 mei snachts minimum 6 graden in de kempen, het zou willen lukken dat het tussen 5 mei en de ijsheiligen nog gaat vriezen.
barre
 
Berichten: 223
Geregistreerd: 08 maart 2009 01:31
8 bedankjes

Re: Ensete Glaucum

Berichtdoor Patty op 23 apr 2010 12:10

Dat wordt zweten! Succes!
Patty
Patty
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 07 apr 2009 19:48
Woonplaats: Oosterhout, Gelderland
29 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten