lasiocarpa ongelooflijk sterk

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

lasiocarpa ongelooflijk sterk

Berichtdoor barre op 21 apr 2010 12:13

Hey mensen,

vorig jaar had ik het geluk om bij Ro een mooie musella lasiocarpa te mogen halen. Ik had deze in oktober gedeeld. Nu aan sommige stukken zaten helemaal geen wortels meer waarvan ik dacht dat ze nooit gingen groeien.
Ik had deze met afgesneden bladeren gewoon in een bak gelegd met de bedoeling weg te gooien(aarde, bladeren, takken,...) Vandaag was ik het zolder aan het opkuisen en stelkde ik vast dat de wortel zelfs uitlopers had gevormd. (vanaf oktober geen druppel water gehad.)
Bijlagen
SUC55597.JPG
SUC55597.JPG (197.15 KiB) 2045 keer bekeken
SUC55598.JPG
SUC55598.JPG (142.12 KiB) 2045 keer bekeken
barre
 
Berichten: 223
Geregistreerd: 08 maart 2009 01:31
8 bedankjes

Re: lasiocarpa ongelooflijk sterk

Berichtdoor TropiRo op 21 apr 2010 22:00

Van dezelfde plant had ik ook een paar scheuten zonder wortels en die zijn ook allemaal aan de groei gegaan, dacht dat ik de laatste aan Rialle had gegeven.
Hoe lang heeft de moeder stam nog gebloeid? hij is begonnen met bloeien op 14-1-2009.

Gr, Ro
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: lasiocarpa ongelooflijk sterk

Berichtdoor barre op 21 apr 2010 22:41

Hey Ro,

De hoofdstam heeft met bloem nog tot eind januari op zolder gestaan... doch de plant kreeg het zwaar te verduren volgens mij door een te weinig zonlicht, waardoor het gedeelte aan de bloem helemaal bruin werd.
Na een tijdje gekozen om de stam te behouden en de bloem afgesneden... was allemaal pap binnenin toen ik op zoek ging naar zaden.


In elk geval hoop ik dit jaar aan de andere uitlopers met wat geluk toch nog bloemen te krijgen. Deze zijn sinds tweetal weken goed aan de groei, ondanks dat ie buiten blijft staan bij de toch nog koudere nachten.

greetz Bart
barre
 
Berichten: 223
Geregistreerd: 08 maart 2009 01:31
8 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 30 gasten