Musa basjo

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Musa basjo

Berichtdoor Beeks paradijs op 05 mei 2010 20:34

Bij wie komen ze al naar boven, helaas bij mijn twee pollen Musa Basjo nog niets te zien . Ben ik te ongeduldig :oops: of moet ik geen hoop meer hebben?
Wie neemt er anders naar Haps musa Basjo's mee?
Grtjes Xandra
Beeks paradijs
 
Berichten: 8
Geregistreerd: 23 apr 2010 12:00
Woonplaats: Beek-Ubbergen
0 bedankjes

Re: Musa basjo

Berichtdoor jaak op 05 mei 2010 21:05

hey Xandra,
vorige winter is mijn basjoo volledig tot tegen de grond afgevroren en ik kreeg pas iets te zien eind mei dus ik zou nog niet panikeren.
hij is de afgelopen winter ook afgevroren en ik zie hier ook nog niets verschijnen.

groeten, Jaak
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
Avatar gebruiker
jaak
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1801
Geregistreerd: 28 jul 2009 13:54
Woonplaats: Temse Oost-Vlaanderen
156 bedankjes

Re: Musa basjo

Berichtdoor KevinC op 05 mei 2010 21:40

Mijn exemplaren staan al ongeveer 30cm boven de grond uit. :)
Ze zijn enkele weken geledenbegonnen met groeien.

Het zijn wel planten waar in de winter een halve meter hakselhout en bladafval heeft opgelegen. Lekker warm dus.

Groetjes
Kevin
Groetjes,
Kevin
KevinC
 
Berichten: 1691
Geregistreerd: 27 sep 2009 18:30
Woonplaats: Keerbergen
60 bedankjes

Re: Musa basjo

Berichtdoor lapalmeraie op 05 mei 2010 21:58

Vorig jaar kwamen ze bij mij ook pas eind mei naar boven hoor. Daarna ging het wel vlug.
Deze winter heb ik geen risico genomen en heb ik ze allemaal uitgegraven. ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Musa basjo

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 06 mei 2010 06:53

Hier staan ook al sinds een 14 dagen vier nieuwe scheuten boven, zo'n 10cm nu. De basjoo moest zich van mij maar eens bewijzen hoe hard ze wel zijn want ik had er nog geen ervaring mee, vind het nog al een gekken werk om bananen ook al te gaan in pakken terwijl het maar 2 minuutjes duurt om ze uit te steken en om groeiverlies moet je het niet laten want ze groeien rap genoeg...
Dus ik heb vorig voorjaar een kleine basjoo (lees 30cm) uitgepant en die is zo'n 1,50 meter geworden, da spel gewoon onbeschermt gelaten en is zoals verwacht als snot in elkaar gezakt deze winter, dienen drek heb ik ook laten liggen tot in maart ofzo en zoals ik al zei, zo'n 14 dagen geleden kwamen er drie nieuwe scheuten piepen, afgelopen weekend al een vierde ondekt dus echt winterhard als je het mij vraagt.
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: Musa basjo

Berichtdoor robke op 06 mei 2010 14:30

ik ook deze winter het zekere voor het onzekere genomen en ze allemaal (25 tal) uitgespit en weggezet in de kelder,ze staan nu al bijna een maand terug in volle grond en beginnen nu aan hun 2de blad.
Avatar gebruiker
robke
 
Berichten: 247
Geregistreerd: 03 feb 2010 21:44
Woonplaats: Avelgem
10 bedankjes

Re: Musa basjo

Berichtdoor Tropical Bart op 06 mei 2010 17:37

Het is triestig weer voor de exoten.
We gaan een kort exotenseizoen hebben. :(
SUPPPPPEEEERRRRR !!!!
Avatar gebruiker
Tropical Bart
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 02 aug 2009 11:14
Woonplaats: Sint-jansteen (NL)
7 bedankjes

Re: Musa basjo

Berichtdoor philip op 07 mei 2010 09:23

Hoi,
Nieuwe scheuten komen er hier ook nog niet te voorschijn,door de strenge winter en de koude
maand mei hebben, als ik de aronskelken vergelijk met vorig jaar(nu 10cm vorig jaar 50cm hoog)
een achterstand van meer dan 3 weken,de musa's zullen dus ook een groei achterstand hebben ,ze groeien wel ,maar het zijn nog altijd niet de mooie volledige nieuwe bladeren.Alles zal met met veel geduld wel in orde komen :( (hier nog een foto van heden)
Mvg Philip
Bijlagen
Herschaalde kopie van MEI 2010.jpg
Herschaalde kopie van MEI 2010.jpg (66.4 KiB) 4738 keer bekeken
philip
 
Berichten: 262
Geregistreerd: 04 aug 2009 22:01
Woonplaats: Menen (west-vlaanderen)
11 bedankjes

Re: Musa basjo

Berichtdoor amourath op 07 mei 2010 09:34

philip schreef:Hoi,
Nieuwe scheuten komen er hier ook nog niet te voorschijn,door de strenge winter en de koude
maand mei hebben, als ik de aronskelken vergelijk met vorig jaar(nu 10cm vorig jaar 50cm hoog)
een achterstand van meer dan 3 weken,de musa's zullen dus ook een groei achterstand hebben ,ze groeien wel ,maar het zijn nog altijd niet de mooie volledige nieuwe bladeren.


Ik heb zelfs een basjoo die nog steeds geen krimp gegeven heeft... binnen overwinterd, staat nu nog steeds binnen, hij doet helemaal niks :?
De twee andere zijn aan de groei maar erg traag... ze doen 2 tot 3 weken over 1 blad. De canna's en aronskelken zijn ook hier achter, ik heb nog tulpen die nu pas uitkomen terwijl die al lang weg hadden moeten zijn. :|
Professionele paardenfotografie - http://www.e-horse.be
Avatar gebruiker
amourath
 
Berichten: 2770
Geregistreerd: 14 jul 2009 09:04
Woonplaats: Waregem
112 bedankjes

Re: Musa basjo

Berichtdoor geezsta op 07 mei 2010 15:36

2 jaar geleden ook mijn eerste Musa Basjo geplant en toen ingepakt maar toch niet de winter doorgekomen ;wel kreeg ik verleden jaar daar 15 nieuwe scheuten
ik had daar dit jaar zo'n serre boven geplaatst met stro gevult maar weer lag alles plat
nu zie ik de eerste 3 scheuten weer opkomen
geezsta
 
Berichten: 33
Geregistreerd: 28 apr 2010 18:02
1 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten