canna's en boomschors

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: canna's en boomschors

Berichtdoor draco op 30 mei 2010 12:37

Christophe schreef:Heb je die zo laten zitten in de volle grond draco? Mijn rubrum is kapot gegaan deze winter (in volle grond) :(

Christophe


neen hoor Christophe , dit is één van de 3 knollen die ik heb meegekregen bij mijn aankoop van die musa Helen's Hybrid ( heb dit in een andere topic eens vermeld en toen jullie advies gevraagd qua prijs ) en die persoon heeft ze overwintert in zijn werkplaats , ik heb die paar weken terug in volle grond gezet
draco
 

Re: canna's en boomschors

Berichtdoor Christophe op 30 mei 2010 14:06

Oowzo, dus goede tip ... Graaf je Canna musafolia rubrum even uit voor de winter ;)
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: canna's en boomschors

Berichtdoor djoeke op 30 mei 2010 14:16

ben toch nog aan het twijfelen of ik deze dan in de pot hou of het zand er af doe en dan droog bewaren
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
Avatar gebruiker
djoeke
 
Berichten: 3868
Geregistreerd: 01 sep 2009 21:42
Woonplaats: 9170 Sint-Pauwels( oost vlaanderen)
131 bedankjes

Re: canna's en boomschors

Berichtdoor Dimi Exotisch Hofke op 31 mei 2010 00:35

Alweer goede opkomst Peter, nice ! Hier komen zeer langzaam de eerste puntjes boven piepen van somige canna's, de meeste laten nog geen leven zien.

@Christophe, al mijn canna's haal ik uit de grond, is niet veel werk, al het loof wegsnijden en dan met de schop de knollen er gewoon uit wippen, duurt maar twee minuutjes. Dan klop ik het meeste zand eraf en leg alles droog en koel weg in de garage op een schap of gewoon in een doos. Het is belangrijk dat ze droog zijn anders rotten ze gewoon weg zoals bananen. Als ik later van een soort echt heel veel knollen mocht hebben zou ik het eens proberen wat te laten zitten ja. Wat mijn idee is als je ze laat zitten in de grond leg er dan idd een dikke laag schors of iets dergelijks op maar ik zou daar dan nog eens een pastiek over leggen of iets dergelijks om de grond daar zo droog mogelijk te houden, vocht is de grootste boosdoener in mijn ogen, als ze niet kapot vriezen dan rotten ze gewoon weg door constant in de natte grond te zitten ! Mijn mening ! ;)
Groeten Dimi ! ;)

Mijn Exotisch Hofke (Video's) -> Hier klikken
Avatar gebruiker
Dimi Exotisch Hofke
 
Berichten: 3829
Geregistreerd: 23 jun 2009 21:23
Woonplaats: Sint-Niklaas
395 bedankjes

Re: canna's en boomschors

Berichtdoor Grad85 op 31 mei 2010 11:17

Mijn canna,s heb ik allemaal in potten en overwinter ik ook zo.
knip al het loof weg en zet ze droog weg,behandel ze hetzelfde als de bananen,sporadisch water.

Grad
Gr Grad
Avatar gebruiker
Grad85
 
Berichten: 583
Geregistreerd: 01 jun 2009 22:32
21 bedankjes

Re: canna's en boomschors

Berichtdoor dest_planten op 31 mei 2010 12:20

Hoi,

Mijn ervaring is dat je de Canna knollen in de volle grond kunt laten zitten, na de eerste nachtvorst de bladeren afsnijdt tot op de grond en daarna er een pot gevuld met wat stro overheen zet. Maar dit geldt enkel bij 'normale' winters ( als er geen strenge vorst wordt verwacht ).

Wil je op safe spelen, dan kan je ze beter uitgraven en droog wegleggen.

Groeten,

Stefan
Avatar gebruiker
dest_planten
 
Berichten: 1750
Geregistreerd: 18 aug 2008 21:51
Woonplaats: Sint-Gillis-Waas (Oost-Vlaanderen)
50 bedankjes

Re: canna's en boomschors

Berichtdoor helene op 09 jun 2010 10:34

hallo,ik heb mijn canna`s al een tijdje buiten staan en ze staan al een flink eind boven de grond.ieder jaar gaan ze met pot en al naar de garage en zet ze zo ook weer buiten.ik heb er ook boomschors overheen liggen en daar komen ze ieder jaar weer gewoon doorheen.mooie plant en niet moeilijk.n.v.g.hèlène
helene
 
Berichten: 27
Geregistreerd: 24 mei 2010 09:37
0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten