Winterharde Banaan soorten

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Winterharde Banaan soorten

Berichtdoor Peter_B op 05 jan 2017 20:42

Hallo iedereen,

Ik ben echt geen kennen van bananenplanten maar eentje in de tuin zou niet mis staan...
Zijn er soorten waar je in de winter niets aan moet doen? Die ik gewoon in de volle grond kan zetten en na de winter gewoon door groeien of terug vanaf de grond groeien? ( heb al zo iets gelezen )

Of als iemand een zeer mooie winterharde siergember kent heb ik ook wel oren naar..

Alvast bedankt!

Groetjes

Peter
most of the time i'm drunk because than the world is a better place
Peter_B
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 17 jul 2016 10:17
5 bedankjes

Re: Winterharde Banaan soorten

Berichtdoor M.altispinosus op 06 jan 2017 10:38

Hoi Peter,

Neem voor gembers een kijkje in het topic van Gel, daar staan voorbeelden genoeg van mooie gembers.
http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=19572
Avatar gebruiker
M.altispinosus
 
Berichten: 377
Geregistreerd: 13 jan 2016 08:42
Woonplaats: Valkenswaard
59 bedankjes

Re: Winterharde Banaan soorten

Berichtdoor Peter_B op 06 jan 2017 20:17

Thx Ronald

Daar staan er idd zeer mooie tussen...

Groetjes

Peter
most of the time i'm drunk because than the world is a better place
Peter_B
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 17 jul 2016 10:17
5 bedankjes

Re: Winterharde Banaan soorten

Berichtdoor GeL op 07 jan 2017 15:35

Bedankt Ronald en Peter!

Hedychium coccineum 'Tara', H. densiflorum 'Assam Orange', H. densiflorum 'Stephen', Hedychium coccineum var. aurantiacum, Hedychium Dixter (= H. Devon Cream) en nog een hele resem aan andere niet moeilijk te overwinteren varianten.

Daarmee kan je al eens beginnen. Ook met Roscoea kan je iets doen in de tuin, winterhard én zeer mooi maar iets minder gemakkelijk te vinden.
Ik begin binnenkort verschillende Roscoea te zaaien, daar post ik nog wel iets over.

Voor de bananen kan je best beginnen met de huis-tuin-en-keuken Musa basjoo.

Als je de goesting te pakken hebt kan je daarna andere Hedychiums proberen zoals H. greenii, H. forestii. En bij de bananen de Musa sikkimensis bvb. .

Gr,
Michel
GeL
 
Berichten: 1708
Geregistreerd: 12 okt 2011 18:16
Woonplaats: Kortenberg
200 bedankjes

Re: Winterharde Banaan soorten

Berichtdoor Alexander op 18 jan 2017 08:49

Hedychiums kunnen schade oplopen bij te lage temperaturen als ze niet beschermd zijn met mulch.
Alexander
 
Berichten: 872
Geregistreerd: 16 jun 2011 16:45
Woonplaats: Leidschendam, Nederland
33 bedankjes

Re: Winterharde Banaan soorten

Berichtdoor derfske op 01 feb 2017 23:35

musa basjoo zou je kunnen laten afsterven tot aan de grond. en dan groeien ze weer opnieuw vanaf de grond. al is een mulch laag wel te adviseren

toch zou ik de stam beschermen. dan krijg je tenminste een mooie grote musa met grote bladeren daarvoor terug
zoveel moeite is dat nu ook weer niet hoor :lol: als het goed isoleert heb je geen stroom nodig hoor
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten