Bananenboom vorig jaar in bloei

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Bananenboom vorig jaar in bloei

Berichtdoor Tuinkabouter op 01 apr 2017 19:05

Reeds een aantal jaren heb ik een bananenboom in mijn tuin staan, dien ondertussen al een kleine plantage was geworden en die ik iedere winter goed bescherm tegen de vorst. Vorig jaar had ik een 4-tal bloemen. Zoals ieder jaar heb ik mijn bananenplanten ook de voorbije winter goed ingepakt. Enkele weken terug heb ik de bescherming bovenaan los gedaan en gemerkt dat alle planten kapot zijn. Is dit omdat ze vorig jaar bloemen hadden? Gaan er dit jaar opnieuw scheuten komen of is de plant volledig kapot.
Tuinkabouter
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 01 apr 2017 18:53
0 bedankjes

Re: Bananenboom vorig jaar in bloei

Berichtdoor Carlo op 01 apr 2017 19:40

Gezien de plant er al jaren staat zal er nog van alles in de grond zitten. Ga er maar vast vanuit dat er nieuwe planten zullen boven komen.
Het is natuurlijk afhankelijk van hoelang je de bloei al had. Dat de planten met een bloem dood gaan staat vast maar wanneer dat kort voor de winter was zou de stam nog intact moeten zijn, zeker omdat je ze beschermd had.
Ik had in de herfst een bloem dus heb de plant niet beschermd omdat ie toch kapot ging. Omdat ie uit weefselkweek afkomstig was maakte hij geen pups dus beschermen vond ik niet nodig. Onlangs de plant verwijderd. Hij stond nog steeds overeind en was diep binnenin zelfs nog groen ondanks 5 nachten met -8 en het restant nog van de vorst nachten. Was wel een stam van 15cm doorsnee
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1923
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten