wat te doen met strelitzia

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

wat te doen met strelitzia

Berichtdoor astrid73 op 08 mei 2017 13:14

mijn strelitzia heb ik al meer dan 15 jaar. Voorheen stonden de bladeren netjes omhoog en elk jaar heeft hij wel gebloeid. Niet heel uitbundig (1 a 2 bloemen per jaar). 4 maanden geleden gingen de bladeren hangen. Het is net alsof onderaan bij de kroon het te zwaar geworden is. Aangezien hij nog nooit was verpot dacht ik dat het daar aan lag. Dus ik heb de plant nu in een grote pot (55 cm breed x 50 cm hoog). Hiermee hoopte ik dat de plant zou herstellen en meer bladeren gaat produceren. Ik zie nu op 2 plaatsen dat de strelizia nu wel bladeren produceert. Dus dat is positief. Ik vraag me echter af wat moet ik doen met de (geknakte) hangende bladeren. Tijdens het verpotten zag ik geen bijzonderheden aan de wortels. Ik heb onder in de pot Hydro korrels z’n 20 cm. Nu ik de plant heb verpot vraag ik mij ook af hoe diep ik hem in de aarde moet hebben staan. Wie kan me helpen?
Bijlagen
strelitzia 3.jpg
strelitzia 3.jpg (33.86 KiB) 2093 keer bekeken
strelitzia 2.jpg
strelitzia 2.jpg (34.11 KiB) 2092 keer bekeken
strelitzia 1.jpg
strelitzia 1.jpg (39.59 KiB) 2092 keer bekeken
astrid73
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 08 mei 2017 12:50
0 bedankjes

Re: wat te doen met strelitzia

Berichtdoor hoekievld op 08 mei 2017 13:22

hi Astrid,

De fotos zijn niet erg groot maar de potgrond lijkt erg vochtig...is de plant niet gaan rotten?
Zeker als ze binnen staan geef ik ze nauwelijks water totdat ik ze in maart naar buiten verhuis. Ik houd deze soort sowieso altijd wat aan de droge kant.

Heb je een binnenpot waar een drainage gat in zit?
De 2de foto lijkt ook erg donker en de bladstelen lijken erg lang dus kan ook gebrek zijn aan licht.

Ik zou hem lekker buiten zetten, niet teveel water en afwachten
hoekievld
 
Berichten: 403
Geregistreerd: 03 maart 2016 17:01
Woonplaats: Vlaardingen
37 bedankjes

Re: wat te doen met strelitzia

Berichtdoor hexina op 11 mei 2017 09:57

Het lijkt er ook op dat de bladeren zijn geknakt dus de huidige bladeren komen zowiezo nooit meer rechtop te staan. En idd opletten dat deze niet te nat staat!!!
"Een dwaas ziet niet dezelfde (palm)boom als een wijze."
Avatar gebruiker
hexina
 
Berichten: 1445
Geregistreerd: 21 apr 2011 13:57
Woonplaats: Heerlen
67 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten