Help ! Plantenspuit

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Help ! Plantenspuit

Berichtdoor Terça op 10 mei 2017 08:28

Misschien heb ik gewoon domme pech of doe ik iets verkeerd maar ik heb inmiddels al zo veel verschillende plantenspuiten geprobeerd en ze zijn allemaal in no-time stuk gegaan.
Heeft iemand tips ?
Ik wil er best wat voor uitgeven, de inhoud hoeft niet groot (1 liter is al OK) maar ik heb wel graag een heel fijne nevel voor varens en bananen vooral.
Terça
 
Berichten: 52
Geregistreerd: 26 dec 2016 10:25
Woonplaats: Arcen, Limburg
1 bedankjes

Re: Help ! Plantenspuit

Berichtdoor Hansvdb op 10 mei 2017 08:49

Koop gewoon een goede plantenspuit bij een tuincentrum. Zelf gebruik ik een spuit van Hozelock met een volume van 7 liter en 5 liter waterinhoud die mij goed bevalt. Er is ook een kleiner model. Deze pomp heeft een grote vulopening waardoor je er met je hand in kan om hem van binnen schoon te maken.
Hoe hoger de druk waarmee je de spuit oppompt, hoe fijner de nevel.

Bouwmarkten zoals Praxis en Gamma verkopen ook spuiten maar die zijn gemaakt uit twee helften die aan elkaar geplakt zijn. Vroeg of laat, meestal vroeg, komt daar een barst in en kun je hem weg gooien. Let er dus op dat de spuit die je kiest uit één stuk is gemaakt zoals de Hozelock.

Kleine spuitjes zijn goedkoper, maar onhandiger in het gebruik. Je moet ze veel te snel weer bijvullen. Geef wat tientjes uit aan een goede spuit en je hebt er jaren plezier van. Bij de Action winkel heb ik overigens recent een extra 5 liter pomp gekocht voor weinig geld die naar mijn mening ook goed is. Lijkt op de Hozelock en kostte minder dan een tientje,
Hansvdb
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 02 apr 2017 16:42
20 bedankjes

Re: Help ! Plantenspuit

Berichtdoor Bjorn. op 28 mei 2017 20:37

Ik ken het probleem ook, heb al veel kleine hand plantenspuiten gehad, van duur tot goedkopen. Maar blijkbaar gaan ze allemaal stuk in no-time. Ik gebruik sinds vorig jaar een drukspuit van 6l en die lijkt langer mee te gaan en deze vind ik ook handiger in gebruik :)
Bjorn.
 
Berichten: 194
Geregistreerd: 14 aug 2011 19:48
5 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten