Groeiverwachtingen Maurelli

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Groeiverwachtingen Maurelli

Berichtdoor draco op 25 mei 2010 19:11

De week na ons forumbezoek bij Canna Banana heb ik onderstaande Maurelli's aangeplant in volle grond ( aangekocht bij Guus tijdens ons bezoek )
In het begin hebben ze het bezoek gekregen van slakken ( de bijtsporen zijn nog te zien op de onderste bladeren , maar de slakken zijn nu weg )
Ze hebben wel een groeistilte gehad door de iets koudere voorbije dagen en nachten en ook omdat ze eerst nog extra wortels moesten aanmaken in de volle grond
Ik lees overal dat een Maurelli op 1 seizoen makkelijk zo'n 2 à 3 meter hoogte kunnen bereiken , maar nu vraag ik mij af ( en ben ik wel curieus ) wat ik mag verwachten van deze 2
Kan mij moeilijk inbeelden dat deze 2 stuks tegen de zomer ( of na de zomer ) zo'n 2 meter of meer zullen bereikt hebben
Zijn al die "groei" verhalen dan overroepen , en dienen die enkel om promotie te maken voor deze planten of mag ik mij effectief verwachten aan de 2 m hoogte

Afbeelding

Afbeelding
draco
 

Re: Groeiverwachtingen Maurelli

Berichtdoor Tropical Bart op 25 mei 2010 19:21

Normaal groeit de maurelii wel snel.
Maar ik sta ook al enige tijd naar mijn maurelii te kijken en die groeit bijna niets :roll:
Nog even wachten dus 8-)
SUPPPPPEEEERRRRR !!!!
Avatar gebruiker
Tropical Bart
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 02 aug 2009 11:14
Woonplaats: Sint-jansteen (NL)
7 bedankjes

Re: Groeiverwachtingen Maurelli

Berichtdoor Grad85 op 25 mei 2010 19:26

Als het maar eens warm blijft zul je versteld staan van je maurelli.
Wel veel water en voeding geven als het warm word.

Gr Grad
Gr Grad
Avatar gebruiker
Grad85
 
Berichten: 583
Geregistreerd: 01 jun 2009 22:32
21 bedankjes

Re: Groeiverwachtingen Maurelli

Berichtdoor Christophe op 25 mei 2010 20:31

De mijne begint aan zijn tweede blad van dit jaar :) Komt helemaal goed vermoed ik (a)

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Groeiverwachtingen Maurelli

Berichtdoor Pietn op 25 mei 2010 20:46

mooi Christophe! de mijnen is ook zich volledig aant geven in volle grond :D
Pietn
 
Berichten: 396
Geregistreerd: 19 mei 2009 23:37
Woonplaats: Marke
7 bedankjes

Re: Groeiverwachtingen Maurelli

Berichtdoor Benjamin op 25 mei 2010 21:24

Ik heb geen idee van de groeisnelheid, maar staat die eerste niet wat kort op de muur ?

Als de plant 2m is zal de 'stam' toch ook wel 20cm zijn en het lijkt dat er maar een kleine 30cm tot de muur is.
Benjamin
 
Berichten: 113
Geregistreerd: 12 apr 2010 15:41
2 bedankjes

Re: Groeiverwachtingen Maurelli

Berichtdoor djoeke op 25 mei 2010 21:45

Hey

ik ben vorig jaar begonnen met een plant die toch al een stukje groter was dan de jouwe , veel water en voedsel gegeven maar 2 m denk ik wel een beetje overroepen hoor maar toch succes ;)
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
Avatar gebruiker
djoeke
 
Berichten: 3868
Geregistreerd: 01 sep 2009 21:42
Woonplaats: 9170 Sint-Pauwels( oost vlaanderen)
131 bedankjes

Re: Groeiverwachtingen Maurelli

Berichtdoor Christophe op 25 mei 2010 21:56

Vorig jaar ben ik bij iemand in Londerzeel geweest, en hij had een maurelli staan die naar zijn mening na 2 jaar 2 meter hoog was. Ik denk echter dat de plant (toen in juli) al aan zijn derde jaar bezig was, maar de maurelli kan echt hard gaan hoor (a)

Benieuwd hoe mijn maurelli (begint zijn 2de jaar) er op het einde van het jaar zal uitzien :)

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Groeiverwachtingen Maurelli

Berichtdoor Pietn op 25 mei 2010 22:01

ik ga met jouw kunnen vergelijken Christophe want ik heb vorige zomer zo'n plantje van jouw gekocht net als Niek ook. Ik ben benieuwd
Pietn
 
Berichten: 396
Geregistreerd: 19 mei 2009 23:37
Woonplaats: Marke
7 bedankjes

Re: Groeiverwachtingen Maurelli

Berichtdoor Christophe op 25 mei 2010 22:05

Hey Piet,

Precies, dat zal waarschijnlijk om hetzelfde plantje gaan. Ik had mijn maurelli echter in een te kleine pot gezet, hoewel deze bijzonder hard gegroeid is hoor. Dit is het eerste jaar dat ik hem in de volle grond zet (om hem in de winter weer uit te graven) en ben dus super benieuwd naar het resultaat ... en dan volgend jaar opnieuw in de volle grond ... en het jaar erop (a) Super hé! Benieuwd hoe hoog ik hem zal krijgen. Misschien dat ik hem uiteindelijk zal laten staan, en beschermen in de winter, want zo elk jaar zijn worteltjes ervan moet ook niet prettig zijn voor de plant :)

Ben vol verwachting :D

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten