Groep Basjoo's komt er opnieuw door :-;

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Groep Basjoo's komt er opnieuw door :-;

Berichtdoor draco op 28 mei 2010 22:56

djoeke schreef:Zeg draco op de foto van de winterbescherming zie ik dat je hem goed hebt ingepakt met een rietmat , maar is de bovenkant open gebleven ? Want dan kan er nat in en zo bevriest ook alles.


de bovenkant had ik afgedekt met de afgesneden bladeren van de musa's , meer niet
en dit is waarschijnlijk ( = zeker weten ) mijn grote fout geweest
idd , regen en sneeuw kon na verloop van tijd in de koker en zo bevriezen
maar al doende leert men , zegt men toch
dus voor komende winter zal ik ten eerste al zorgen dat boven ook alles waterdicht afgesloten is en op de bodem zal ik een extra "mulch"laag van zeker 15 cm dik leggen
we zijn nooit te oud om te leren
na de winterperiode zal ik dan beetje bij beetje de mulch verwijderen en opnieuw een stuk vijverfolie erop leggen , zowel bij zonnige dagen ( = extra warmte eronder ) als regendagen ( = tegen voorkoming van rot )
en wetende dat ze het voorjaar nadien tot viervoudig terugkomen , heb ik goeie hoop in mijn musa's ( = goed teken dat de wortels zich perfect voelen en dat is het voornaamste in een groei van een plant , goeie wortels )
draco
 

Re: Groep Basjoo's komt er opnieuw door :-;

Berichtdoor djoeke op 29 mei 2010 10:15

inderdaad ik had ongeveer dezelfde constructie's maar had er wel nog een oude paraplu overgezet zo kon deze ook nog een beetje luchten .
Bij één had ik er ook nog een lichtslang rondgedaan en die heeft wel het beste resultaat gegeven natuurlijk . De andere met palaplu over waren ook nat geworden maar bij deze zat er alleen een vliesdoek rond en deze laat ook nog nat door .
Volgend jaar ga ik eerst een pvc buis van 110 of zo over de stam zetten , moest het stro nat worden het toch niet rechtsreeks aan de stam kan en dan pas de draad opvullen met stro en daar dan bij één noppenfolie rond en bij een ander vliesdoek , bij de grootste leg ik wel terug een lichtslang bij hooru al een beetje nadenken over de komende winter erg he :lol: :thai:
Grtz Bart.

Wil je mijn tuin zien klik dan HIER.
Avatar gebruiker
djoeke
 
Berichten: 3868
Geregistreerd: 01 sep 2009 21:42
Woonplaats: 9170 Sint-Pauwels( oost vlaanderen)
131 bedankjes

Re: Groep Basjoo's komt er opnieuw door :-;

Berichtdoor philip op 30 mei 2010 10:53

Hoi
de musa's beginnen hier beter te groeien na de regen van de afgelopen dagen,doch hebben
een grote achterstand vergeleken met voorbije jaren,maar dit hebben meerdere planten in
de tuin.Dit jaar is het iets minder dan andere jaren ,maar het komt toch goed .
Hierbij een foto van heden
Mvg Philip.
Bijlagen
Herschaalde kopie van MEI 2010.jpg
Herschaalde kopie van MEI 2010.jpg (65.53 KiB) 1665 keer bekeken
philip
 
Berichten: 262
Geregistreerd: 04 aug 2009 22:01
Woonplaats: Menen (west-vlaanderen)
11 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten