Bananen voor in Thailand

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Bananen voor in Thailand

Berichtdoor tester op 12 jul 2017 17:55

Dag forum vrienden,
Binnenkort ga ik op reis bij mijn nonkel in Thailand. In Thailand is het een uiterst geschikt klimaat voor bananen. Mijn nonkel heeft er zo een 300 staan. Ik zou graag van de gelegenheid gebruik maken om nog wat nieuwe soortjes mee te nemen voor in zijn tuin. Zijn er forum vrienden die me enkele zaden kunnen aanraden? Mijn nonkel heeft het niet zo voor sier soorten maar wel voor soorten dat eetbaar zijn. Er kan natuurlijk een sier soortje tussen zitten maar dan moet het wel iets heel speciaals zijn. Dan vroeg ik mij ook nog af op welke site ik best kan bestellen? Bij bananen moeten de zaden namelijk zo vers mogelijk zijn dus zou ik graag weten of jullie goede ervaringen hebben met bepaalde sites.

Met vriendelijke groeten
Tim
tester
 
Berichten: 44
Geregistreerd: 27 nov 2014 20:30
0 bedankjes

Re: Bananen voor in Thailand

Berichtdoor Alexander op 17 jul 2017 01:00

Je moet daar in de regio gaan zoeken! Heel veel hier onbekende varieteiten zijn daar te vinden!

Alexander
Alexander
 
Berichten: 872
Geregistreerd: 16 jun 2011 16:45
Woonplaats: Leidschendam, Nederland
33 bedankjes

Re: Bananen voor in Thailand

Berichtdoor p e t e r op 17 jul 2017 11:16

Gekko Enterprise (Bangkok, Thailand) draagt onze label "goedgekeurd door palmvrienden".
Dit is een Nederlander die daar woont.

http://aseanplantexport.com/index.php?r ... ry&path=63
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten