Donkere vlekken op Strelitzia

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Donkere vlekken op Strelitzia

Berichtdoor lapalmeraie op 05 jun 2018 15:48

Klinkt natuurlijk een beetje eigenwijs


Best wel ja :lol:

Je geeft aan de bladeren mooi groen zijn, maar uiteindelijk stelde je de vraag omdat dit toch niet helemaal het geval is.

De zwarte plek onderaan wordt wel zacht, ik hoop dat de plant er niet teveel door beschadigd.


Het feit dat de plekken vooral onderaan zitten en nog zacht worden ook lijkt mij toch de kant van rotting uit te gaan wat wijst op te veel vocht.

Bij verbranding zijn het vooral de (veel fijnere) bladeren die een roestkleurige waas vertonen. Verbranding door de zon na het besproeien is een veel besproken topic maar echt bewijs heb ik toch nog niet gezien. In de natuur regent het toch ook wel eens gevolgd door zon... :roll: Ik sproei hier dan ook wel eens gewoon overdag met zon, zonder verdere problemen. Het verdampt alleen veel sneller en is daarom minder handig.

Maar goed, als jij tevreden bent met de huidige verzorging, prima. ;)
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14404
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
827 bedankjes

Re: Donkere vlekken op Strelitzia

Berichtdoor bjornobo op 06 jun 2018 09:52

Dit is volgens mij geen nicolai? Die hebben nog meer last van verbranding.
Ik heb er ook veel last van en omdat ik niet weet wat het is noem ik het de vlekkentyfus; moet tenslotte toch een naam hebben als ik weer een goed gesprek voer met mijn plantjes :lol:
Avatar gebruiker
bjornobo
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 06 mei 2010 17:54
Woonplaats: Den Bosch
21 bedankjes

Re: Donkere vlekken op Strelitzia

Berichtdoor landfiets op 29 jul 2018 10:35

Op onze reizen door Zuid-Afrika zien we deze plant vaak, en zien ze er eigenlijk ook best vaak gehavend en 'verbruind' uit. Ik denk dat dit niets bijzonders gelijk is en inderdaad komt door het buitenstaan. Hoe jammer ook dat het niet mooi groen is, maar wij willen ook vaak altijd alles mooi groen hebben. Haha.

Ik ga deze plant ook proberen en ben benieuwd wat zij bij mij doet.
Avatar gebruiker
landfiets
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 29 jul 2018 10:32
Woonplaats: Bad Nieuweschans, The Netherlands
0 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 38 gasten