Bananen aan mijn boom

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Bananen aan mijn boom

Berichtdoor hoekievld op 01 okt 2018 09:14

PmvdE schreef:De banaan geeft vruchten wanneer er vier of vijf nieuwe stekken zijn opgekomen.Na de vruchten geoogst te hebben moet je de plant afsnijden,deze zal geen nieuwe vruchten meer dragen.Van stek tot grote plant duurt z,n vier jaar.Ieder denkt dat de bananen in de tropen sneller vruchten geven maar dat is niet waar ook hier duurt het jaren voor de banaan vruchten geeft.Het lijkt niet zo omdat er meerdere planten tegelijk groeien.


Wanneer een bananenplant bloeit heeft niet zozeer te maken met het aantal pups wat ze maken, de plant gaat bloeien als deze 3-4 jaar oud is. (Of na het geven van een bepaald aantal bladeren beweren sommigen)
hoekievld
 
Berichten: 403
Geregistreerd: 03 maart 2016 17:01
Woonplaats: Vlaardingen
37 bedankjes

Re: Bananen aan mijn boom

Berichtdoor Bonne op 04 okt 2018 15:36

PmvdE schreef:De banaan geeft vruchten wanneer er vier of vijf nieuwe stekken zijn opgekomen.Na de vruchten geoogst te hebben moet je de plant afsnijden,deze zal geen nieuwe vruchten meer dragen.Van stek tot grote plant duurt z,n vier jaar.Ieder denkt dat de bananen in de tropen sneller vruchten geven maar dat is niet waar ook hier duurt het jaren voor de banaan vruchten geeft.Het lijkt niet zo omdat er meerdere planten tegelijk groeien.


Moet er ook aan toevoegen dat in de tropen wel bananen planten binnen een jaar vrucht geven van pups af aan..
En zelfs in Nederland deed ik het in 4 jaar tot zoete eetbare bananen.
Bonne
 
Berichten: 1008
Geregistreerd: 17 feb 2016 00:28
Woonplaats: Maastricht
103 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 32 gasten