Bruine droge vlekken in bananenblad

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Bruine droge vlekken in bananenblad

Berichtdoor JungleWaarder op 17 aug 2018 15:33

Goedemiddag,

In de huiskamer heb ik een banananplant, ik denk een Dwarf Cavendish. Een half jaar terug bij de Gamma gekocht. De plant groeit goed en is inmiddels 1,5 meter hoog. De laatste 4 bladeren hebben echter bruine droge vlekken. Dit ontstaat al in de plant, want als het blad nog opgerold is zit het er reeds in. De vlekken voelen als verdroogt blad, waar dus geen vocht in zit. Volgens mij geef ik de plant wel voldoende water. Steeds als het schoteltje onder de pot leeg is krijgt hij weer een gieter van een liter of 3.
Graag tips wat te doen.
Bijlagen
IMG_20180815_204839624_small2.jpg
Bruine/droge vlek in blad
IMG_20180815_204839624_small2.jpg (177.73 KiB) 2676 keer bekeken
Jungletuin, we gaan het gewoon proberen.
JungleWaarder
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 16 apr 2018 12:55
1 bedankjes

Re: Bruine droge vlekken in bananenblad

Berichtdoor JungleWaarder op 21 aug 2018 15:13

Niemand een idee?
Jungletuin, we gaan het gewoon proberen.
JungleWaarder
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 16 apr 2018 12:55
1 bedankjes

Re: Bruine droge vlekken in bananenblad

Berichtdoor marinus op 21 aug 2018 16:52

Een grotere schotel eronder leggen en er water indoen.
De plant vaak benevelen.
marinus
 
Berichten: 2432
Geregistreerd: 30 sep 2011 03:04
77 bedankjes

Re: Bruine droge vlekken in bananenblad

Berichtdoor Bonne op 22 aug 2018 13:28

JungleWaarder schreef:Niemand een idee?


Het kan helpen om meer foto's van je plant te posten?Vind het lastig om hier iets over zeggen met alleen een foto van een stukje blad... :thumb_up:
Bonne
 
Berichten: 1008
Geregistreerd: 17 feb 2016 00:28
Woonplaats: Maastricht
103 bedankjes

Re: Bruine droge vlekken in bananenblad

Berichtdoor JungleWaarder op 24 aug 2018 11:42

@Bonne,
Je hebt helemaal gelijk, zal nog even wat extra foto's maken. De nieuwe uitloper heeft helaas ook weer een grote bruine vlek. Het voelt als dor blad.

@Marinus, het blad sproeien heb ik tot nu toe nog nooit gedaan, leek ook niet nodig hij deed het heel goed. Zal ik ook mee beginnen. Er zit een redelijke schaal onder, ik ga op zoek naar een hogere.
Jungletuin, we gaan het gewoon proberen.
JungleWaarder
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 16 apr 2018 12:55
1 bedankjes

Re: Bruine droge vlekken in bananenblad

Berichtdoor hanscazan op 24 aug 2018 15:31

Uiteindelijk komt alles tot uiting vanuit het wortel systeem. Ik heb prachtig ontwikkelde Dwarfs staan zonder enige schade aan het blad en mijn grootste van Bonne heb ik eerst 2 pups afgesneden met wortel systeem en nu juist deze met "stam" van 95cm geeft zelfde schade aan de bladeren. Deze staat buiten. Tevens de prachtige pups hiervan met reeds stam van 50 cm zonder enkele schade staan ook nog steeds buiten.
Velutina en Ornata en zelfs de Dajiao ook blad schade gehad, zelfde types ook weer helemaal niets. Lotus, Basjoo's geen problemen gehad, Oh ja zelfs mijn sikkemensis had het gekookte blad.
MAW ik weet er echt geen peil op te trekken en heb er dus 10tallen staan,
toevallig vandaag met Bonne laatste blad/sigaar gedeeld op foto, ziet er na 2 beschadigde , reeds in de sigaar en later in blad zichtbaar, weer perfect uit. Schiet mij maar lek, ik weet het niet. Toch het warme weer?
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten