Wie heeft er ervaring met de musa acuminata Grand nain?

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Wie heeft er ervaring met de musa acuminata Grand nain?

Berichtdoor CasperCitrus op 22 aug 2018 22:58

Hallo allemaal,

Wie heeft er ervaring met de Musa acuminata 'Grand nain'? Het is namelijk zo dat ik vorig jaar een Musa 'Grand nain' had besteld via een Duitse webshop, ik had hem op mijn oude werk in een verwarmde kas gezet, maar helaas groeide hij totaal niet en stierf op een gegeven moment zelfs af, dit terweil die dus in een verwar de kas stond met voldoende water, mest en licht en in super mooie potgrond. Nu hoorde ik van iemand die veel doet met bananen qua kweken en verkopen en hier volgens mij ook wel actief is op het forum, dat deze soort eigenlijk alleen via weefsel kweek wordt vermeerderd en dat het nogal is voorkomt dat vooral sporten van de acuminata uit weefsel kweek geen hergroei vertonen als ze eenmaal het lab hebben verlaten, wat is jullie ervaring hiermee? Inmiddels waag ik nu een 2e poging ik heb nu een plant bij een Nederlandse webshop gevonden, en ze hebben mij daar zelfs via email beloofd dat de plant zal groeien en hard ook,als ik hem in luchtige potgrond zet met voldoende water, dus dat heb ik nu gedaan, hopelijk gaat dit exemplaar wel groeien.


Groetjes, Casper
CasperCitrus
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 19 aug 2015 19:12
5 bedankjes

Re: Wie heeft er ervaring met de musa acuminata Grand nain?

Berichtdoor The Flying Dutchman op 23 aug 2018 14:29

Is eigenlijk de voorvader van de Cavendish Soorten. Dat zijn niet de makkelijkste om te houden. In principe moeten TC planten het gewoon goed doen, wat bij jou de oorzaak is kunnen we zo moeilijk zeggen. Anders gewoon een Dwarf Cavendish ergens kopen.
The Flying Dutchman
 
Berichten: 295
Geregistreerd: 12 mei 2010 18:31
Woonplaats: Gelderland
12 bedankjes

Re: Wie heeft er ervaring met de musa acuminata Grand nain?

Berichtdoor CasperCitrus op 23 aug 2018 22:05

Super bedankt the flying Dutchman ;)
Ik heb sinds gisteren dus een nieuw exemplaar dit keer van een Nederlandse webshop, ik hoop dat het lukt ik zal morgen is proberen foto's te plaatsen.
CasperCitrus
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 19 aug 2015 19:12
5 bedankjes

Re: Wie heeft er ervaring met de musa acuminata Grand nain?

Berichtdoor CasperCitrus op 07 okt 2018 20:46

Hallo allemaal,

Sorry ik heb het heel druk gehad de afgelopen tijd, maar hopelijk is er iemand die aan de hand van de toegevoegde foto's mij kan vertellen of ik echt met een Musa acuminata ' Grand nain(e)' te maken heb zoals ik deze plant gekocht heb?

Alvast bedankt ;)

Groetjes,
Casper.
Bijlagen
small.jpg
is dit een echte musa grand nain ? of toch een van de 'wild vormen van de cavendish?'
small.jpg (48.57 KiB) 2907 keer bekeken
CasperCitrus
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 19 aug 2015 19:12
5 bedankjes

Re: Wie heeft er ervaring met de musa acuminata Grand nain?

Berichtdoor Bonne op 11 okt 2018 13:05

Hij heeft de vlekken van een Cavendish.. Maar het blad is anders?? Zou het niet kunnen zeggen... :(
Bonne
 
Berichten: 1008
Geregistreerd: 17 feb 2016 00:28
Woonplaats: Maastricht
103 bedankjes

Re: Wie heeft er ervaring met de musa acuminata Grand nain?

Berichtdoor CasperCitrus op 11 okt 2018 20:57

Hoi Bonne,

Het klopt inderdaad wat u zegt , het blad vertoont wel de typische cavendish vlekken maar lijkt veel lichter groen, alleen weet ik niet of dat betekend dat het toch echt een musa grand nain is of gewoon een zwakkere musa cavendish.
Hebt u daar misschien een idee over of van?


Met vriendelijke groeten,
Casper.
CasperCitrus
 
Berichten: 23
Geregistreerd: 19 aug 2015 19:12
5 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten