Musa basjoo volle grond - verhuizen

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Musa basjoo volle grond - verhuizen

Berichtdoor Derksuh op 29 aug 2018 20:42

Hallo allemaal,

Over 4 tot 6 weken ga ik verhuizen naar een andere woning! Daarom 6 tot 8 weken geleden twee bananen uitgegraven en opgepot. Gelukkig hebben ze al 2 a 3 nieuwe grote stevige bladeren aangemaakt. Is het volgens jullie nog handig / haalbaar om hem na verhuizen weer uit pot te halen en in dr volle grond te overwinteren. Vorig jaar is gebleken dat dit mijn voorkeur heeft. Binnen slechte luchtvochtigheid of te veel / weinig water. Daarnaast zijn de stammen nu 1.8m hoog en tot aan bovenkant blad 3m.

Bedankt voor de reacties
Derksuh
 
Berichten: 124
Geregistreerd: 30 mei 2016 15:02
10 bedankjes

Re: Musa basjoo volle grond - verhuizen

Berichtdoor Carlo op 30 aug 2018 20:13

Het wortelgestel is nu natuurlijk veel kleiner en dus een stuk zwakker maar het kan wel hoor.
Musa stammen overwinter je ook heel gemakkelijk in een vorstvrije garage of schuur. Net boven nul is voldoende.
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: Musa basjoo volle grond - verhuizen

Berichtdoor Derksuh op 30 aug 2018 21:31

Bedankt voor de reactie. Ik heb nog een alternatief en dat is de banaan net voor de winter opnieuw oppotten met nieuwe grond, inpakken en deze droog onder de overkapping plaatsen. Hopelijk is dat voldoende!
Derksuh
 
Berichten: 124
Geregistreerd: 30 mei 2016 15:02
10 bedankjes

Re: Musa basjoo volle grond - verhuizen

Berichtdoor Carlo op 31 aug 2018 12:25

Inpakken helpt voor een korte nacht tot -2 maar daarna moet je echt bij verwarmen.
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1927
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 41 gasten

cron