Cavendisch binnen met benevelaar

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Cavendisch binnen met benevelaar

Berichtdoor Jane77 op 26 sep 2018 10:55

Vraagje, ik heb mijn Cavendisch kinderen naar binnen gezet en de medisana luchtbevochtiger uhw gekocht,
Op welke stand zet ik deze, en hoe lang en hoe vaak zet ik hem aan.
@Bonne hoe reinig jij dit apparaat? ik vind het een hele klus als ik het boekje er op na houd.
groet jenny
Jane77
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 19 jun 2017 20:28
3 bedankjes

Re: Cavendisch binnen met benevelaar

Berichtdoor Bonne op 26 sep 2018 21:09

Goede ervaringen met dit apparaat! al 2 jaar in gebruik en nog nooit echt schoongemaakt. Doet het nog prima, zelfs met kalkwater uit Maastricht :thumb_up:
Hier staat hij snachts aan met de kamer afgesloten. Met de volgende ochtend hangt er een soort van nevel in de kamer, goede vochtigheid voor de planten :lol: geen last van schimmel hoor, ventilatie is belangrijk, woon in een oud huis 8-)
Vaak zet ik hem op half. Anders haalt hij de 8 uur snachts niet met water. Als ie leeg is, brand er ook een rood lampje.
Bonne
 
Berichten: 1008
Geregistreerd: 17 feb 2016 00:28
Woonplaats: Maastricht
103 bedankjes

Re: Cavendisch binnen met benevelaar

Berichtdoor Jane77 op 27 sep 2018 08:05

Haha, bedankt voor je antwoord! bij jou werkt alles als ik ook naar je bananen kijk! :D
O ja nog even over het water geven Bonne, hoe vaak en hoe veel geef jij? ( ik geef regenwater) de aarde is nu nog behoorlijk nat, ik geef voorlopig geen water denk ik, is het beter om het zand wat droog te laten worden en dan af en toe iets water geven?
Jane77
 
Berichten: 42
Geregistreerd: 19 jun 2017 20:28
3 bedankjes

Re: Cavendisch binnen met benevelaar

Berichtdoor Bonne op 03 okt 2018 14:38

Zie mijn topic Jane voor antwoord :thumb_up:
Bonne
 
Berichten: 1008
Geregistreerd: 17 feb 2016 00:28
Woonplaats: Maastricht
103 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten