Bij welke temperatuur de musa inpakken

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Bij welke temperatuur de musa inpakken

Berichtdoor Langelaan op 02 okt 2018 09:36

Hier in Brabant afgelopen weekend en paar graden vorst aan de grond gehad,
Alleen eind van de week gaat hij weer naar 20c
Vanaf welke temperatuur pakken jullie de banaan in?
Langelaan
 
Berichten: 10
Geregistreerd: 17 sep 2018 14:06
0 bedankjes

Re: Bij welke temperatuur de musa inpakken

Berichtdoor Dennis_S op 02 okt 2018 20:51

Als het gaat vriezen....
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes

Re: Bij welke temperatuur de musa inpakken

Berichtdoor hanscazan op 02 okt 2018 22:01

Wat Dennis denk ik bedoeld is spelden prikjes van 1-2 graden in het "voorseizoen", tussen 05:00 en 07:00 's ochtends kan een blad kosten maar nooit de hele plant, nog teveel mooie dagen om nu al in te pakken ;)
al blijft het een spel tussen ons en de natuur, maw ben je niet zeker, ff binnen rijden of dekentje erover 8-)
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Re: Bij welke temperatuur de musa inpakken

Berichtdoor Carlo op 03 okt 2018 00:26

Met wat geluk in december. ;)
Avatar gebruiker
Carlo
 
Berichten: 1923
Geregistreerd: 27 aug 2011 23:59
Woonplaats: Dongen, Brabant, NL
148 bedankjes

Re: Bij welke temperatuur de musa inpakken

Berichtdoor Dennis_S op 03 okt 2018 07:44

Inderdaad, bananen is een vrij makkelijk verhaal. Ze kunnen geen vorst aan, maar na een paar graadjes, kortdurend, ben je alleen het blad kwijt. Ik pak meestal in ergens in de loop van november, voor de eerste voorspelling van serieuzere nachtvorst. voor sommige palmen is dit wellicht te laat, maar voor Basjoo komt het niet zo nauw, die kan ook prima nat worden ingepakt. Je kunt dus wachten tot er vorst komt. Ik zorg altijd dat ik alle spullen klaar heb liggen zodat ik meteen actie kan ondernemen als dat nodig is. Goed de weersvoorspellingen in de gaten houden zodat je ook wat tijd kunt inruimen, want tijd heb ik helaas niet al te veel. Niets vervelender dan nog niets ingepakt te hebben, nog niets klaar hebben liggen en dan 's avonds op het late nieuws van half elf horen dat het vanavond tien graden gaat vriezen op de nadering van een serieuze sneeuwaanval met aanwakkerende oostenwind, voorafgaand aan ijzel...… (zo, iedereen weer op scherp ;0)
Dennis_S
 
Berichten: 2627
Geregistreerd: 21 jul 2012 14:21
Woonplaats: Rhenen
338 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten