Dwarf cavendish in volle grond.

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Dwarf cavendish in volle grond.

Berichtdoor Ververized op 23 apr 2019 20:33

Ik ben van plan om mijn dwarf cavendish banaan in de volle grond te planten, nou vraag ik mij af of dit verstandig is en wat jullie ervaringen zijn met deze banaan.

Hij staat nu al ruim een week buiten en doet het fantastisch :thumb_up:

Ik hoop dat de groeikracht in volle grond sterker is, daarnaast vind ik het gewoon mooier staan.

Ik graag wat jullie ervaringen zijn ;)

Afbeelding

Afbeelding
Ververized
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 08 apr 2015 23:20
1 bedankjes

Re: Dwarf cavendish in volle grond.

Berichtdoor hoekievld op 24 apr 2019 16:34

ik zou het persoonlijk niet doen. Deze banaan kan weinig kou verdragen. In een pot groeit hij net zo hard als de volle grond. Ik zie het voordeel er niet van in.

Maar als je het mooi vind, houd niemand je tegen :D
hoekievld
 
Berichten: 403
Geregistreerd: 03 maart 2016 17:01
Woonplaats: Vlaardingen
37 bedankjes

Re: Dwarf cavendish in volle grond.

Berichtdoor hanscazan op 24 apr 2019 16:54

In de volle grond wordt de Cavendish een monster. Maar ook in 110Liter kuip.
Idd veel mooier dan in een pot echter de vraag is of je hem wilt overhouden, wat is je doel?
Want is deze banaan op zijn mooist, ergens eind Oktober moet je hem of uitsteken of laten gaan.....
Dus als de banaan in rust gaat (licht valt weg, temperatuur daalt) steek je de lifestream af, maw je moet jonge nieuwe wortels vormen voor de rust, in de koude, lees niet groei periode.
Ik zou hem in kuip in de grond plaatsen en liefst in warme kas of serre laten overwinteren.
Alles valt of staat met wat "erna" 8-)
Mijn "Bonnebanaan" van 250cm staat nu weer weekje./nog buiten maar sleep ik vanavond tot maandag nog ff binnen. Bananen zijn mijn doel. Maw kost wat maar heb je ook wat :lol:
Lees Bonne's draadje over de cavendish maar eens na
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Re: Dwarf cavendish in volle grond.

Berichtdoor Guidonno op 25 apr 2019 18:54

Welke soort/ kleur variant is dit? Die kleurencombinaties vind ik geweldig :shock:

Veel plezier ermee!
Gr
Guidi
Mijn tropische collectie: Trachy Fortunei/Wagarius, Cyathea Cooperi(Revolutum)/Brownie, Blechnum brasiliens, Fatsia Japonica, Sikkimensis Red Tiger, Dwarf Cav, Alocasia TeaCup, Strelitzia Nicolai/Regina
Guidonno
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 24 okt 2018 10:45
19 bedankjes

Re: Dwarf cavendish in volle grond.

Berichtdoor Ververized op 27 apr 2019 22:02

@guidonno

Zover ik weet is dit een normale dwarf cavendish, die gekleurde bladeren schijnen normaal te zijn bij een jonge plant, moet zeggen dat ik hem flink wat mest geef, tevens heb ik een mix van compost en turf in de bodem van de pot gedaan om een goede balans tussen vochtgehalte en voeding te creƫren. Al met al een beetje experimenteel maar tot nog toe gaat dat prima :thumb_up:

Bedankt voor jullie reacties.
Ververized
 
Berichten: 15
Geregistreerd: 08 apr 2015 23:20
1 bedankjes

Re: Dwarf cavendish in volle grond.

Berichtdoor Guidonno op 28 apr 2019 20:49

Oh ok. Ik wist niet eens dat die van die mooie gevlekte bladeren konden hebben. Ook een erg mooie tuin :)
Mijn tropische collectie: Trachy Fortunei/Wagarius, Cyathea Cooperi(Revolutum)/Brownie, Blechnum brasiliens, Fatsia Japonica, Sikkimensis Red Tiger, Dwarf Cav, Alocasia TeaCup, Strelitzia Nicolai/Regina
Guidonno
 
Berichten: 239
Geregistreerd: 24 okt 2018 10:45
19 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten