Voorstellen en probleem Heliconia Psittacorum

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Voorstellen en probleem Heliconia Psittacorum

Berichtdoor Bonniexx op 29 apr 2019 13:10

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum en wij hebben meerdere planten in huis, waaronder een heliconia psittiacorum. We hebben deze plant in het najaar gekocht bij een goed tuincentrum, niet de intratun oid. Echter vanaf de winter hebben we problemen met de heliconia. Eerst droogde veel bladeren uit en werd ie dor. Terwijl we het idee hadden voldoende water te geven, misschien is dit niet zo.

Ongeveer een maand terug heb ik alle dorre bladeren weggesnoeid en ik dacht, we beginnen opnieuw. Alleen nu zitten er kleine witte stipjes/pluisjes onder de bladeren en de onderkant van de bladeren is ook heel kleverig. Dus kennelijk gaat het nog steeds niet geweldig 8-)

Wat kan ik nu het beste doen?

Veel dank
Bonnie
Bonniexx
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 29 apr 2019 13:02
0 bedankjes

Re: Voorstellen en probleem Heliconia Psittacorum

Berichtdoor hanscazan op 29 apr 2019 13:21

:welkom: Bonniexx,
Klinkt als een typisch gevalletje van wolluis.
Eerst maar eens bij de andere planten weghalen, daarna met de spuit erop, ik gebruik in zo'n gevalletje zelfs handwarm water. Om daarna pas de plant te behandelen tegen de wolluis.

Probeer een een foto te plaatsen, niet groter dan 300KB zegt vaak meer dan 1000woorden.


groet en Suc6
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Re: Voorstellen en probleem Heliconia Psittacorum

Berichtdoor Bonniexx op 29 apr 2019 18:56

Dank voor je welkom, Hanscazan!

De andere planten hebben geen enkel probleem, althans niet zichtbaar. Ze staan ook niet in de buurt van de Heliconia. Alleen een ficus staat ook nog in de woonkamer, maar die doet het tot op heden als een tierelier.

Ik ga kijken of het me lukt een foto te plaatsen hier. Ik moet nog even kijken hoe dat moet.
Bonniexx
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 29 apr 2019 13:02
0 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 33 gasten