bananen aan onze palm!

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

bananen aan onze palm!

Berichtdoor Bram84 op 17 mei 2019 11:00

Hallo

Wij hebben nu 3 jaar een mooie palm in huis, en sinds een maand heeft hij een mooie bloem met al kleine banaantjes!

ik vroeg mij af of deze nou ondersteunt moeten worden, en wat ik er verder mee kan en moet doen.

de palm staat in een 35liter pot, is 1.70 hoog en de potvulling is vulkastrat. elke week geven wij 3 liter water.
Afbeelding
Afbeelding

Groetjes

Bram84
Bram84
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 17 mei 2019 10:42
0 bedankjes

Re: bananen aan onze palm!

Berichtdoor derfske op 18 mei 2019 23:49

dat is uiteraard geen palm maar een banaan. je hoeft daar eigenlijk niks aan te doen. de natuur heeft eigenlijk geen hulp nodig.. verder wat het precies voor musa het is durf ik niet te zeggen..(ik weet niet of het voor alle musas geld maar) na de bloei gaat een musa dood. en leeft hij verder in zij scheuten. dit is nou eenmaal de cyclus.. :roll:


de plaatjes uploaden lukte niet helemaal.. je hebt de link van de uploadsite gekopieerd waar het plaatje op staat en niet het plaatje zelf. ik heb nu rechtermuisknop op de afbeelding zelf gedaan op de site en dan op afbeeldingadres kopiëren geklikt en dit gebruikt :thumb_up:
Afbeelding
Afbeelding
inflatie = diefstal, kapitalisme = moderne slavernij, democratie = een illusie, c02 = goed voor planten, fijnstof is pas slecht, "don't believe your tell lie vision", het probleem is niet degene die slecht zijn, het zijn de gene die het toelaten
derfske
 
Berichten: 476
Geregistreerd: 18 nov 2015 01:47
Woonplaats: landgraaf
50 bedankjes

Re: bananen aan onze palm!

Berichtdoor Tropicals op 30 mei 2019 14:24

Waar heb je die gekocht, is dat een nieuwe soort, banaan aan een palmboom?
Tropicals
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 25 feb 2019 13:24
0 bedankjes

Re: bananen aan onze palm!

Berichtdoor Tropicals op 30 mei 2019 14:28

derfske schreef:dat is uiteraard geen palm maar een banaan. je hoeft daar eigenlijk niks aan te doen. de natuur heeft eigenlijk geen hulp nodig.. verder wat het precies voor musa het is durf ik niet te zeggen..(ik weet niet of het voor alle musas geld maar) na de bloei gaat een musa dood. en leeft hij verder in zij scheuten. dit is nou eenmaal de cyclus.. :roll:


de plaatjes uploaden lukte niet helemaal.. je hebt de link van de uploadsite gekopieerd waar het plaatje op staat en niet het plaatje zelf. ik heb nu rechtermuisknop op de afbeelding zelf gedaan op de site en dan op afbeeldingadres kopiëren geklikt en dit gebruikt :thumb_up:
Afbeelding
Afbeelding

Wel apart een banaan die aan een palmboom groeit, maar Ik heb even gegoogeld, en het blijkt een nieuwe soort te zijn.
Ik zou hem graag willen kopen, weet alleen nog niet waar :mrgreen:
Tropicals
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 25 feb 2019 13:24
0 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 16 gasten