Strelizia Nicolai aan plafond

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Strelizia Nicolai aan plafond

Berichtdoor Bas1979 op 02 jun 2019 09:20

Beste(n),

Ik verzorg mijn Strelizia zo goed dat de eerste bladtop het plafond in de woning al raakt.
2,40m hoog, fantastisch zou je denken... nee ik ben bang dat de plant nu kapot groeit.
Bij een plantzaak de vraag gesteld hoe hiermee om te gaan: als antwoord de plant weet wanneer hij moet stoppen ?!
Ik geloof dit niet, snoeien lijkt me niet aangezien de plant van binnenuit bladeren vormt.
Nu radeloos, eindelijk de plant optimaal maar groeit te hoog.

Heeft iemand een tip of suggestie zodat ik hem kan behouden? Ik wil namelijk deze zeker niet kwijt.
Bedankt alvast.
Bas1979
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 09 apr 2019 20:22
0 bedankjes

Re: Strelizia Nicolai aan plafond

Berichtdoor batdah op 06 jun 2019 23:09

Bas1979 schreef:Beste(n),

Ik verzorg mijn Strelizia zo goed dat de eerste bladtop het plafond in de woning al raakt.
2,40m hoog, fantastisch zou je denken... nee ik ben bang dat de plant nu kapot groeit.
Bij een plantzaak de vraag gesteld hoe hiermee om te gaan: als antwoord de plant weet wanneer hij moet stoppen ?!
Ik geloof dit niet, snoeien lijkt me niet aangezien de plant van binnenuit bladeren vormt.
Nu radeloos, eindelijk de plant optimaal maar groeit te hoog.

Heeft iemand een tip of suggestie zodat ik hem kan behouden? Ik wil namelijk deze zeker niet kwijt.
Bedankt alvast.


De plant weet wanneer hij moet stoppen... :o wat een idioot....daar zou je beter nooit meer naartoe gaan..met zulke bedrijven is de hele branche naar de kloten gegaan..

En nee snoeien is geen oplossing..ik denk eerder dat je beter een andere woning zoekt..of een ander soort kamerplant....

Deze Strelitzia wordt vele meters hoog en is alleen in het baby stadium geschikt als kamerplant..klein houden zit er niet in...volwassen hoogte is zeker een meter of 8....
Groeten vanuit centraal Portugal waar het leven en het klimaat nog goed is
batdah
 
Berichten: 1149
Geregistreerd: 14 jul 2014 00:43
Woonplaats: Venda Portugal
147 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 51 gasten