Banaan tegen plafond

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Banaan tegen plafond

Berichtdoor Palmpadre op 14 jun 2019 21:52

Op mijn kantoor groei ik een Musa Balbisiana en die heeft het erg naar zijn zin! Zo erg dat hij inmiddels tegen het plafond aan groeit. Ik vraag me af of ik ermee wegkom om deze bijvoorbeeld op een 1,50 meter af te snijden. Gaat de banaan dat overleven?
Palmpadre
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 21 jul 2017 22:24
0 bedankjes

Re: Banaan tegen plafond

Berichtdoor hanscazan op 15 jun 2019 21:47

Zolang de temperatuur goed is, boven de 20C kan deze operatie m.i. geen kwaad. Beste dus beter nu uitvoeren dan in de winter periode.
Daarnaast wordt elke bananen plant als stronkje verstuurd dus snijdt je geen bloem weg gaat deze gewoo door :thumb_up:.
Laat eens een foto zien hoe de balbisiana eruit ziet puur aangezien ik een X heb van Sikkie/balb
tx groet Hans
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Re: Banaan tegen plafond

Berichtdoor Palmpadre op 18 jun 2019 17:59

Hi Hans,


Thanks, goed om te horen dat dat kan! Dat scheelt nogal hier, het lijkt me leuk als we ooit nog een bloem krijgen en hoop dan ook dat we die niet wegsnijden. Ik heb het nog even opgezocht en het is dus ook een Sikki/balb kruising, zaden gekocht bij zadengigant, sorry, zelfde als jij hebt dus. Bij deze wel een foto.
Bijlagen
banaan.png
banaan.png (239.34 KiB) 2072 keer bekeken
Palmpadre
 
Berichten: 29
Geregistreerd: 21 jul 2017 22:24
0 bedankjes

Re: Banaan tegen plafond

Berichtdoor boesboes op 18 jun 2019 20:03

Yep....niet bang zijn. Wel even rustig aan met het water daarna. Hij verdampt immers minder .
boesboes
 
Berichten: 207
Geregistreerd: 15 dec 2015 21:46
Woonplaats: Heerlen
6 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten