Musa mahoi kwijnt weg

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Musa mahoi kwijnt weg

Berichtdoor B.a op 30 dec 2019 10:03

Zoals de titel al schrijft. Mijn musa mahoi kwijnt weg. Een aantal weken geleden heb ik deze aangeschaft met het advies deze hetzelfde te behandelen als de dwarf cavendish.

Alleen nu is het zo dat mijn 4 cavendish er wel netjes bij staan maar bij de mahoi blad na blad dor word en bij 2 van de 4 stammen zit ook rot in het groeipunt waardoor niet het onderste blad afvalt maar bladeren die ertussen zitten.
Inmiddels heb ik de rotte delen weggesneden en staat de plant er een beetje zielig bij.
Ik dacht eerst dat de plant te veel water zou hebben gekregen maar na onderzoek van de grond blijkt deze alleen licht vochtig te zijn. Plant staat in de woonkamer en een vorm van luis is ook niet te bespeuren.

Afbeelding
Dit is de plant zoals ik m kocht.

Afbeelding
En helaas staat ie er nu zo bij.

Afbeelding
B.a
 
Berichten: 173
Geregistreerd: 14 aug 2017 10:12
Woonplaats: Sint-Oedenrode
13 bedankjes

Re: Musa mahoi kwijnt weg

Berichtdoor Bonne op 03 jan 2020 10:55

Je vraag is duidelijk, maar het antwoord is lastig. Zeker omdat je ernaast je Cavendishes hebt staan die wel genieten :roll:

Wat ik zou doen is de temperatuur hoger zetten, eventueel beetje organische voeding erbij en kijken of je meer licht kan krijgen. inderdaad grond en plant vochtig houden. dus grond ook verzadigd laten met water, wel goede drainage.
Eigenlijk dus proberen zijn habitat meer na te bootsen.
En dan nog blijft het een gok. Ook waar deze vandaan komen, hoe deze zijn gekweekt/gegroeid.
Zal ook factoren zijn.

hoop voor je dat ze weer aanslaan. Was het maar zomer.... :?

succes :thumb_up:
Keep us updated
Bonne
 
Berichten: 1008
Geregistreerd: 17 feb 2016 00:28
Woonplaats: Maastricht
103 bedankjes

Re: Musa mahoi kwijnt weg

Berichtdoor Greener op 03 jan 2020 22:20

Checken op Trips.
Heel wat kleiner dan luis maar net zo vervelend zo niet erger.
Greener
 
Berichten: 464
Geregistreerd: 08 feb 2011 19:14
Woonplaats: ZH, onder R’dam
34 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten