Mijn Musa Dajiao en mijn Musa red dacca

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Mijn Musa Dajiao en mijn Musa red dacca

Berichtdoor Ratlook op 27 feb 2021 14:25

---
Alle berichten die gaan over banenplanten blijven mij intrigeren 8-)

Wat ze allemaal kunnen meemaken en overleven en hoe mensen er

ook vaak verschillend mee omgaan.

Één ding blijft overeind staan voor mij....het blijven net "kinderen" waar je veel

aandacht kan en moet geven maar daarvoor krijg je ook heel erg veel "veranderingen"

[ soms positief en soms negatief ] voor terug :thumb_up:

Er gebeurd tenminste bijna elke dag wel weer iets zichtbaars met deze planten :!:

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
Avatar gebruiker
Ratlook
 
Berichten: 153
Geregistreerd: 09 jan 2021 13:24
Woonplaats: kop van NH
6 bedankjes

Re: Mijn Musa Dajiao en mijn Musa red dacca

Berichtdoor hanscazan op 27 feb 2021 23:03

Eva, we hebben het er over gehad voor de winter, waar we officieel dus nog steeds inzitten, dat bananen (binnen/buiten) planten extra zorg nodig hebben. De binnenbanaan nog iets meer dan de buiten banaan.
Dat weekje van continue 20C naar ineens 1 volle week geen warmte meer incl het weinige licht heeft de bladeren verkloot maar niet de plant ;).
Overleg heeft je uiteindelijk doen besluiten om te "kappen" wat een perfecte leer was en je je DACCA leerde begrijpen. Temperatuur ging omhoog, dat was uiteindelijk weer de trigger en dadelijk met ontvouwen blad en toenemende licht duur en intensiteit gaat deze een beest worden deze zomer in de tuin :lol: 8-) , dan heb je volgende winter iig een dik VET probleem maar dit jaar de oplossing gevonden.
Top resultaat tot zover :thumb_up:
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten