Plant neemt geen water op

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Plant neemt geen water op

Berichtdoor evadewinkel op 17 jun 2020 11:23

Hoihoi,

Op het moment dat ik mijn musa dajiao water geef, loopt het er vrijwel direct al onder de bak uit te druppelen in het schaaltje. Betekent dit dat de plant geen water opneemt? Gisteren heb ik de watermeter in de grond gedaan en toen stond hij nog op 9(dus dat betekent nat), vandaag was die krap op de grens tussen "dry" en "moist" dus heb ik hem flink water gegeven (zo'n 7L), maar toen druppelde het er dus al vrij snel onderuit. Wel een teken voor mij dat de zelfgemaakte water afvoergaten werken, maar het lijkt me niet goed)
23 jarige Musa liefhebster :D
evadewinkel
 
Berichten: 121
Geregistreerd: 20 mei 2020 23:30
Woonplaats: Gemert
5 bedankjes

Re: Plant neemt geen water op

Berichtdoor hanscazan op 17 jun 2020 23:38

Als je plant geen water opneemt gaan de bladeren hangen Eva, 8-)
Dus indien je aarde verzadigd is loopt het water idd uit de pot.
Maar is wederom je aarde "gekrompen" sijpelt het erlangs ;)
Weeg je pot handmatig en krijg een gevoel erbij wat droog dus licht en nat zwaar is.
Vertrouw je het niet zet de pot dan gewoon eens in een emmer regenwater liefst beetje opgewarmd door de zon of maak het handwarm door gekookt water erbij te doen en laat de aarde het opzuigen,
Bij deze temperaturen gewoon aarde niet laten uitdrogen en dagelijks water :thumb_up: en de banaan blijft staan :mrgreen:
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Re: Plant neemt geen water op

Berichtdoor evadewinkel op 18 jun 2020 03:36

hanscazan schreef:Als je plant geen water opneemt gaan de bladeren hangen Eva, 8-)
Dus indien je aarde verzadigd is loopt het water idd uit de pot.
Maar is wederom je aarde "gekrompen" sijpelt het erlangs ;)
Weeg je pot handmatig en krijg een gevoel erbij wat droog dus licht en nat zwaar is.
Vertrouw je het niet zet de pot dan gewoon eens in een emmer regenwater liefst beetje opgewarmd door de zon of maak het handwarm door gekookt water erbij te doen en laat de aarde het opzuigen,
Bij deze temperaturen gewoon aarde niet laten uitdrogen en dagelijks water :thumb_up: en de banaan blijft staan :mrgreen:


Thanks voor de uitgebreide uitleg :D
23 jarige Musa liefhebster :D
evadewinkel
 
Berichten: 121
Geregistreerd: 20 mei 2020 23:30
Woonplaats: Gemert
5 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 36 gasten