grote canna's kopen

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

grote canna's kopen

Berichtdoor canarias op 08 okt 2020 13:25

Na jarenlang succesvol een 'gewone' Canna indica in de tuin te hebben groeien, wil ik wat andere variëteiten in mijn tuin uitproberen.
De indica die ik nu heb staan wordt mooi hoog (1,5 tot 2 meter) en heeft prachtig donkerrood blad.
De bloemetjes zijn echter wat klein voor zo'n grote plant, dus wil ik graag iets dat ook spectaculair bloeit.

Nou heb ik al uitgevogeld dat de 'Wyoming' een mooie grote, donkerrode plant is met grote oranje bloemen.
Ik zou er ook graag een groenbladige variëteit bij willen hebben die ook zo hoog groeit en eveneens spectaculair bloeit.
Bloemkleur maakt niet zoveel uit, al ben ik erg gecharmeerd van de 'Lucifer', maar die wordt helaas niet zo groot.

Mijn vragen aan de lezers op het forum zijn:
- welke cultivars raden jullie mij aan?
- waar zijn deze planten te koop?

Groet,
Jorrit
canarias
 
Berichten: 22
Geregistreerd: 19 jun 2012 22:26
1 bedankjes

Re: grote canna's kopen

Berichtdoor palmboomgeert op 08 okt 2020 14:10

Moesten we nu weten waar je ongeveer woont zou er iemand uit uw buurt wel kunnen reageren.

Canna altensteinii/thuerckheimii zal zo ongeveer de grootste groene canna zijn die gemakkelijk verkrijgbaar is via forumleden, via zaad of via wortelstokken.

mvg Geert.
palmboomgeert
 
Berichten: 413
Geregistreerd: 09 apr 2012 15:14
Woonplaats: meulebeke(west vlaanderen)
49 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten