Overwinter advies/ervaringen

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Overwinter advies/ervaringen

Berichtdoor Jovgelder op 13 okt 2020 13:19

Goedemiddag!

Wat een leuk forum, ik kijk hier al een hele tijd mee achter de schermen maar heb me nooit echt gemeld op het forum.
Alleen nu vraag ik toch even jullie tips/adviezen, ik heb me al wel wat ingelezen maar kom er niet helemaal uit. Zeker niet wat betreft de maurelli.

Ik heb een aantal tropische plaatjes in mijn tuin staan welke ik graag de winter door zou krijgen.
Van links naar rechts, Musa basjoo, Sikkemensis, Musa black Thai, maurelli en velutina.

Afbeelding

De musa basjoo en de sikkemensis laat ik buiten in deze border staan en zal ik gaan inpakken wanneer het gaat vriezen.
Daarnaast staat de musa black Thai en de velutina, alleen hoe kan ik deze overwinteren? Hier kan ik weinig over vinden op het internet. Kan ik deze gewoon in een kuip in de woonkamer zetten voor het raam en weinig/geen water geven van de winter?

De maurelli heb ik wel een plek voor in de schuur in een donkere hoek alleen is het daar wel 18 graden op dit moment, hier hangt namelijk ook de verwarmingsketel. Ik verwacht wel dat deze temperatuur wat gaat dalen alleen niet naar de 10 graden zoals aangeraden.
Mensen hier ervaring mee?

Ik zou hem graag volgend jaar weer in volle glorie in de tuin willen planten!

Hopelijk komen jullie een beetje uit mijn vragen, bedankt alvast!

Joey
Jovgelder
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 26 feb 2019 21:59
0 bedankjes

Re: Overwinter advies/ervaringen

Berichtdoor Hitch op 14 okt 2020 08:38

Heb je geen koude slaapkamer oid? De maurelli hield ik steeds op 5°, alleszins onder de 10° anders gaat die willen groeien. Velutina hetzelfde, uitgraven en koel wegzetten. Die ga je niet kunnen overwinteren in volle grond of je moet werken met een verwarmingskabel en noppenfolie. Black Thai is mij onbekend waardoor ik meteen denk dat die ook niet in volle grond gaat te overwinteren zijn.
Hitch
 
Berichten: 2807
Geregistreerd: 21 apr 2012 09:44
Woonplaats: Baal (België)
156 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten