musa basjoo blijft dun

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

musa basjoo blijft dun

Berichtdoor teun1992 op 17 jan 2021 03:53

hallo, ik heb nu al een tijdje exoten in de tuin dus ook de musa basjoo, nu heb ik ook vrienden van mij aangestoken en ze pups van mijn plant gegeven. die van mijn vrienden zijn deze zomer alleen al groter en dikker geworden dan die van mij die al twee jaar staat.! ook overleefd die van mij tot nu toe de winters en staat dus echt al twee jaar in de vaste grond, ik geef zomers veel water en voeding, nu is het wel zo dat mijn buurman een soort bos heeft in zijn tuin van esdoorn, balen voor mij met al dat bladval en wortels onder de grond maar zou dat een oorzaak kunnen zijn en zoja wat kan ik er tegen doen? mijn musa groeit wel alleen heeft die hele lange stengels aan de bladeren en blijft dun? gr
teun1992
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 11 jun 2015 13:05
0 bedankjes

Re: musa basjoo blijft dun

Berichtdoor hanscazan op 17 jan 2021 16:03

Hoi Teun, groei zoals je zef al aangeeft komt uiteindelijk uit de bodem. Wellicht eens een keertje je "oude" wortel systeem uitgraven? Maw opfrissen van je bodem? Nieuwe pups weer planten?
Foto erbij maakt het ook makkelijker ;) te beantwoorden :thumb_up: .
Ik zit op goed gedraineerde zwarte zand grond, Pup van vorig jaar is al nagenoeg zelfde grote als gebloeide moeder plant. Vaak is dus opfrissen dus voldoende...
Suc6
Avatar gebruiker
hanscazan
 
Berichten: 1486
Geregistreerd: 26 maart 2015 14:01
Woonplaats: Bergen op Zoom
175 bedankjes

Re: musa basjoo blijft dun

Berichtdoor de Haan op 17 jan 2021 18:05

Staan ze soms in de schaduw van de Acer,s?
Een foto is misschien wel zo duidelijk.
de Haan
 
Berichten: 379
Geregistreerd: 01 jan 2013 01:42
Woonplaats: Emst
39 bedankjes

Re: musa basjoo blijft dun

Berichtdoor teun1992 op 20 jan 2021 19:52

allen bedankt voor de vlotte reactie ik zou er fotos bij proberen te plaatsen, ze staan in het principe vanaf de ochtend tot een uur of 4 in de zon, daarna is de zon idd verdwenen achter de bomen,
teun1992
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 11 jun 2015 13:05
0 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 34 gasten