lekkere turbo mest voor bananenboom

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: lekkere turbo mest voor bananenboom

Berichtdoor annao op 06 mei 2021 14:28

Pot mest: er zit 500 gram in. TEKST:
Turbo plantenvoeding is een geselecteerd meststof die speciaal is samengesteld voor zomerbloeiers maar ook voor overige planten geschikt is. Het zorgt ervoor dat de planten gezond en sterk blijven. Dit resulteert in krachtige groei, perfecte kleuren en uitbundige en langdurige bloei. Dosering: 1 afgestreken maatschepje (bijgeleverd) per 10 liter.
Let op kan vlekken veroorzaken.
Verder:
Oplosbaar in water. Na gebruik goed sluiten. Droog, Koel en buiten bereik van kinderen houden. Bij oogcontact: uitspoelen met water, bij inname direct de arts waarschuwen.

Ik stuur hierbij en prent van mijn lidcactus die al een jaar elke dag met zijn voeten in een laag mestwater staat. Hij is nu wat in verwarring: hij maakt EN nieuwe blaadjes EN nieuwe bloemknoppen aan, terwijl dat meestal processen zijn die na elkaar gebeuren. Let op mestwater en op de HOLLADIJEE STAND van de bladeren. Vief omhoog en groen; ipv droopy naar beneden hangend en dof donkergroen....
Bijlagen
lidcactus-verkleind.jpg
lidcactus-verkleind.jpg (264.56 KiB) 2813 keer bekeken
annao
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 06 aug 2020 15:38
1 bedankjes

Re: lekkere turbo mest voor bananenboom

Berichtdoor Greener op 06 mei 2021 16:28

Bizarre hoeveelheid ijzer zie ik in die samenstelling!
Dat zou wel eens zeer nuttig kunnen zijn voor citrussen ed.
Ik ga eens wat bestellen...
Greener
 
Berichten: 464
Geregistreerd: 08 feb 2011 19:14
Woonplaats: ZH, onder R’dam
34 bedankjes

Re: lekkere turbo mest voor bananenboom

Berichtdoor Ratlook op 06 mei 2021 20:46

---
Als je deze resultaten ziet komt dat spul binnenkort vast wel op de

lijst van "verboden middelen " :mrgreen:

---
IMPERFECTION IS BEAUTY,
MADNESS IS GENIUS AND IT'S
BETTER TO BE ABSOLUTELY RIDICULOUS
THAN ADSOLUTELY BORING
Avatar gebruiker
Ratlook
 
Berichten: 153
Geregistreerd: 09 jan 2021 13:24
Woonplaats: kop van NH
6 bedankjes

Re: lekkere turbo mest voor bananenboom

Berichtdoor alex1994 op 06 mei 2021 21:38

Er zit alleen wel erg weinig fosfor in. Veel stikstof en kalium. Dus planten zullen sneller groeien en minder weerbaar zijn tegen ziektes. Bloei zal bij sommige soorten ook lastiger gaan. Maar dan leg ik de nadruk op sommige. Dus niet alle planten bloeien daar slechter door.
Avatar gebruiker
alex1994
 
Berichten: 178
Geregistreerd: 31 aug 2015 09:07
15 bedankjes

Re: lekkere turbo mest voor bananenboom

Berichtdoor annao op 06 mei 2021 23:28

Tradescantia bloeit eerder en meer. Lidcactus ook. Brugmansia (trompetplant) groeit harder en bloeit uitbundiger en vaker in EEN seizoen. Petunias groeien harder en bloeien beter. Dit is geen reclamepraatje maar zijn mijn eigen ervaringen. Behalve die rond Brugmansias.. dat is de ervaring van mijn zus. Het gekke is dus dat zowel groei als bloei wordt gestimuleerd. Er zullen vast planten zijn die minder gecharmeerd zijn dan andere van deze mest.
PS ik heb spint gehad in mijn bananenboom en daar moet je snel bij zijn... want anders gaat het snel mis. Maar dat was dus niet omdat hij te droog stond ( :lol: ). Verder heb ik kleine vliegjes gehad en daar plakstroken tegen ingezet. Dat is ook goed afgelopen.
annao
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 06 aug 2020 15:38
1 bedankjes

Re: lekkere turbo mest voor bananenboom

Berichtdoor annao op 10 mei 2021 15:23

Er is wel EEN bijwerking van deze mest... Planten gaan er ontzettend veel van drinken... dat betekent niet alleen braaf hun waterbakjes vol mestwater houden, maar ook bij enige dagen afwezigheid, hulpwaterdragers laten aanrukken... Buren enzo. Ik heb mestwater klaar staan in Colaflessen....
annao
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 06 aug 2020 15:38
1 bedankjes

Re: lekkere turbo mest voor bananenboom

Berichtdoor Eduard op 10 mei 2021 17:40

Geforceerd je planten laten groeien is nooit goed, bepaald geen natuurlijk proces! En ja dat kan enkel met chemische troep :roll:
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10298
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
998 bedankjes

Re: lekkere turbo mest voor bananenboom

Berichtdoor annao op 11 mei 2021 11:18

Ik was best geschrokken over je felle reactie Eduard; ik voelde me zelfs persoonlijk aangevallen.
Een vraag aan jou dan Eduard: hoe ziet volgens jou een blakend gezonde blije bananenboom eruit? Aan welke kenmerken moet dan hij voldoen?
annao
 
Berichten: 18
Geregistreerd: 06 aug 2020 15:38
1 bedankjes

Re: lekkere turbo mest voor bananenboom

Berichtdoor Eduard op 11 mei 2021 12:48

Bonne geeft het voorbeeld hoe deze gewasplant te laten groeien, voel je niet persoonlijk aangevallen! Als dat zo is was dat niet de bedoeling, Ik had het over de mest niet over de persoon, ik ben geen fan van geforceerde groei van planten, je put ze uiteindelijk uit, voor Brugmansia's gebruiken ze inderdaad dit soort bemesting om overvloedige bloei en groei te ontwikkelen, de banaan zal er ook sneller van groeien maar eventuele vruchten zou je niet moeten consumeren ;)
2017 min. -08.1ºC --- max. 34.7ºC
2018 min. -08.6ºC --- max. 37.2ºC
2019 min. -07.0ºC --- max. 41.1ºC
2020 min. -05.0ºC --- max. 37.1ºC
2021 min. -09.1ºC --- max. 33.2ºC
2022 min. -09.0ºC --- max. 39.7ºC
Avatar gebruiker
Eduard
 
Berichten: 10298
Geregistreerd: 30 nov 2009 22:59
Woonplaats: Maastricht
998 bedankjes

Re: lekkere turbo mest voor bananenboom

Berichtdoor gertjan op 11 mei 2021 13:17

Ik denk dat je hier wat kort door de bocht gaat eduard, deze zelfde stoffen zitten ook in de gedroogde koemest die bonne gebruikt, en zijn overal aanwezig in de landbouwgronden waar jouw groenten en fruit geteelt worden.
er is eerder een probleem met dat elke gietbeurt te gaan toepassen want een overdosis nitraat is dodelijk voor je bodemleven.
wat ook wel ontbreekt is verse organische stof, wat voeding is voor het bodemleven, en al deze elementen beter opneembaar maken.
maar dat zou je bijvoorbeeld al kunnen oplossen met deze elk jaar, of om de 2 jaar te verpotten en verse potgrond toe te voegen.
gertjan
 
Berichten: 36
Geregistreerd: 02 jul 2019 19:50
1 bedankjes

Vorige
Volgende

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten