Canna Indica soorten

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Canna Indica soorten

Berichtdoor Tropical Groentje op 22 aug 2021 10:27

Is er ergens een overzicht van de verschillende Canna Indica (onder) soorten? Ik heb verschillende Canna's staan die ik als Indica gekocht heb maar het is de vraag welke onder soorten het dan zouden moeten zijn. Op het internet en zelfs bij winkels kom je zo vaak verkeerde namen of geen namen (alleen Canna) tegen. Ik heb het idee dat als men het even niet weet, even een plaatje googled en het eerste wat men ziet dat erop lijkt, die naam er maar aan geeft. En daar krijg ik soms een beetje kortsluiting van in de bovenkamer. Ik hou ervan om alle planten in bezit van de juiste naam te voorzien. Ik zit nu met verschillende soorten canna's die ik allemaal onder de noemer indica gekocht heb waar ik dus of over twijfel of waar ik geen ondersoort bij heb. Helaas bood de wiki geen uitkomst. Is er ergens anders een betrouwbare plek waar ik kan determineren?
Tropical Groentje
 
Berichten: 88
Geregistreerd: 26 sep 2020 08:59
7 bedankjes

Re: Canna Indica soorten

Berichtdoor alex1994 op 22 aug 2021 21:02

Wil je specifiek de indica rassen? Soms verkopen ze canna onder indica terwijl het volgens mij geen indica is.

Ik heb hier wel een overzicht van veel soorten als je wil. Het is echter wel een erg grote familie waarvan de indica een klein deel inneemt. https://hartcanna.co.uk/catalogue.html

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Avatar gebruiker
alex1994
 
Berichten: 178
Geregistreerd: 31 aug 2015 09:07
15 bedankjes

Re: Canna Indica soorten

Berichtdoor Tropical Groentje op 26 aug 2021 22:21

Ah super! Dank je wel Alex. Ja men geeft soms zijn bek maar een douw als ze planten verkopen. Zo heb ik nu volgens mij Brasiliensis opkomen wat volgens de zaden verkoper indica moet zijn. Ach hij is mooi en staat al hoog dus dik tevreden. Maar nog mooier als de namen weer kloppen.
Tropical Groentje
 
Berichten: 88
Geregistreerd: 26 sep 2020 08:59
7 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 35 gasten