Musa velutina bevruchte of onbevruchte bananen?

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Musa velutina bevruchte of onbevruchte bananen?

Berichtdoor Mae86 op 10 dec 2021 18:00

Beste mede-forumgenoten,

Ik heb sinds half oktober bananen aan mijn Musa velutina. Ze zijn in die tijd wel wat gegroeid, maar veel vaart zit er niet achter. De bananen zijn nu 2 maanden later 6 cm groot en 7 cm in diameter.
De bananenboom heeft het echter vrij zwaar, zo zwaar dat ik de bladeren er af moet gaan halen.
Als het bevruchte bananen zijn dan zou ik de stam met daaraan de tros nog wel willen proberen te laten afrijpen (ik weet niet of dit nut heeft?), echter ik heb het vermoeden dat de bananen onbevrucht zijn. De mannelijke bloemen kwamen pas nadat de vrouwelijke bloemen echt al aan het vergaan waren, ik heb nog wel voor bij gespeeld maar ik denk dat dit niet gelukt is ook vanwege de achterblijvende groei.

Maar goed dit zijn mijn eerste zelfgekweekte bananen dus ik weet ook niet zo goed wat ik moet verwachten, misschien is geduld wel het toverwoord. Wie oh wie kan mij helpen met de vraag of het nut heeft om de bananen te laten narijpen en wat ik dan moet verwachten qua rijpingstijd?

Alvast bedankt!

Mae
Mae86
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 10 dec 2021 17:39
0 bedankjes

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 29 gasten