Bananen in pot

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Bananen in pot

Berichtdoor jaak op 24 aug 2009 17:38

ik ben van plan volgend jaar musa's te kweken op mijn terras .Nu is het wel zo als het hoogzomer is heb ik de zon van 9 uur s'morgens tot 3 uur in de namiddag en als we een goede zomer hebben denk ik dat de planten nogal zullen afzien van de hitte.De kuipen waar ik ze wil inzetten zijn ook niet de allergrootste omdat het de bedoeling is ze in de winter binnen te zetten.Graag wat info om mijn bananen terras tot een goed einde te brengen(watergift,voedsel,mager water in de schaal blijven staan , enz...,hierbij een foto van de plaats waar ik mijn planten zou willen zetten.

mvg, Jaak
Bijlagen
tuin 024.jpg
tuin 024.jpg (148.7 KiB) 3329 keer bekeken
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
Avatar gebruiker
jaak
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1801
Geregistreerd: 28 jul 2009 13:54
Woonplaats: Temse Oost-Vlaanderen
156 bedankjes

Re: Bananen in pot

Berichtdoor TropiRo op 24 aug 2009 19:31

In ieder geval tijdens het groei seizoen zorgen dat de aarde vochtig blijft, schaal eronder is ook prima.
Als het een kleine plant is niet meteen in een grote pot zetten maar dit rustig opbouwen, dit omdat Musa´s enorme kluiten aanmaken en zo kan je het een beetje onder controle houden.
Ik zal persoonlijk niet voor de hele grote Musa´s gaan maar voor de meer klein blijvende soorten en voordeel daarvan is dat je meestal eetbare bananen hebt.
Als je een Musa weinig water en voeding geeft groeit hij langzaam, geef je hem extra veel water en voeding dan groeit hij als een raket ( mits hij een goed wortel gestel heeft), dus beslis zelf maar hoeveel voeding je hem wilt geven.
Boompje groot, plantertje dood.

www.myfernshop.com
Avatar gebruiker
TropiRo
 
Berichten: 2792
Geregistreerd: 29 apr 2009 11:11
Woonplaats: Amsterdam
112 bedankjes

Re: Bananen in pot

Berichtdoor jaak op 24 aug 2009 20:09

Welke soorten geven eetbare bananen,het zou heel leuk zijn om van je zelfgekweekte bananen te kunnen smullen,en mag er dan water in de schaal blijven staan :?:
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
Avatar gebruiker
jaak
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1801
Geregistreerd: 28 jul 2009 13:54
Woonplaats: Temse Oost-Vlaanderen
156 bedankjes

Re: Bananen in pot

Berichtdoor Christophe op 24 aug 2009 20:19

jaak schreef:Welke soorten geven eetbare bananen,het zou heel leuk zijn om van je zelfgekweekte bananen te kunnen smullen,en mag er dan water in de schaal blijven staan :?:

Een superleuke banaan die je moet hebben op het terras is de Musa velutina 'Pink'. Hij wordt niet groot en kan je prima in pot houden. Ze geven bovendien kleine eetbare zoete bananen. Ze bloeien naar het schijnt ook erg snel ;) Nu moet het net lukken dat ik er te koop heb staan :D

Als je interesse hebt, stuur je me maar een PM

Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes

Re: Bananen in pot

Berichtdoor jaak op 26 aug 2009 22:16

hey, Christophe,bedankt voor de nieuwe aanwinst.Ik zal ze met veel zorg grootbrengen.Op de volgende site geven ze wel wat uitleg over de velutina.
http://www.tuin-wiki.nl/Main/MusaVelutina

groeten , Jaak :D
We leven allemaal onder dezelfde hemel,maar we hebben niet allemaal dezelfde horizon

viewtopic.php?f=49&t=1772#p18157------Jaak zijn tuin
Avatar gebruiker
jaak
Moderator
Moderator
 
Berichten: 1801
Geregistreerd: 28 jul 2009 13:54
Woonplaats: Temse Oost-Vlaanderen
156 bedankjes

Re: Bananen in pot

Berichtdoor Christophe op 26 aug 2009 22:21

Graag gedaan hoor. Veel plezier ermee !!! :D

Met vriendelijke groeten,
Christophe
Avatar gebruiker
Christophe
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 8140
Geregistreerd: 09 aug 2008 20:12
Woonplaats: Stekene (Oost Vlaanderen)
222 bedankjes


Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 26 gasten