Overwinteren musa

Op dit forum mag je al je berichten over bananenplanten, canna's, strelitzia's en ravenala plaatsen.

Re: Overwinteren musa

Berichtdoor draco op 14 okt 2009 11:25

TropiRo schreef:Waarom ik zeg dat het iets beter is om de koeler te overwinteren is om ze niet te hard te laten doorgroeien, b.v. de maurelli zal bij kamer temperatuur en genoeg licht gewoon op zijn oude snelheid doorgroeien dus als je kleine plantjes van 50 cm 5 maanden (november tot maart) binnen laat staan zijn ze straks 2 meter hoog, als je de ruimte hebt is dat natuurlijk geen enkel probleem.



wat betreft die maurelli's , de potten waar die momenteel instaan zijn zeker niet geschikt en te klein om een plant van 2 m hoog te dragen
maar als ik ze nu nog zou verpotten , wat mijn bedoeling was volgende lente , geef ik ze dan niet extra motivatie om rap te groeien binnen ????
daar waar ze nu in staan , iets minder rap zullen groeien ( wegens geen extra ruimte en meststof ) en zo kan ik ze een beetje in toom houden hier binnen ????
draco
 

Re: Overwinteren musa

Berichtdoor lapalmeraie op 14 okt 2009 12:21

TropiRo schreef:....binnen laat staan zijn ze straks 2 meter hoog...


:shock:

Maar goed dat ik ga verhuizen :lol:

Inderdaad draco, een kleinere pot zal de groei wel iets remmen. Maar het zal de groei niet stil leggen zoals een koudere temperatuur wel doet.

Vrgr
Niek
http://palmvrienden.net/lapalmeraie
volg lapalmeraie op Twitter: @la_palmeraie
Avatar gebruiker
lapalmeraie
 
Berichten: 14409
Geregistreerd: 19 jan 2009 14:35
Woonplaats: Ronse (Oost-Vlaanderen)
828 bedankjes

Re: Overwinteren musa

Berichtdoor p e t e r op 16 okt 2009 21:08

Als je de plant verpot en eventueel scheurt dan zou ik hem toch in de woonkamer houden. Dit voor de wortelgroei te stimuleren.

De musa dwarf ? cavendisch van de foto is vorige herfst als 40cm hoog plantje gescheurd en verpot. Nadien heeft deze voor een raam in de woonkamer gestaan in een grote kuip. De temperatuur schommelde tussen de 14 en de 22 graden. Wel heb ik ze regelmatig nat gespoten met water.
De echte groeispurt kwam echter in de lente toen deze verplaatst is naar de veranda.

Peter
Bijlagen
musa dwarf cavendisch april 2009.jpg
musa dwarf cavendisch april 2009.jpg (143.82 KiB) 1760 keer bekeken
Groetjes,
P e t e r
Mijn fotopagina: http://palmvrienden.net/forums/viewtopic.php?f=49&t=2070&start=510
De winter is de echte uitdaging van onze hobby maar geef mij de zomer maar.
Avatar gebruiker
p e t e r
Beheerder
Beheerder
 
Berichten: 5283
Geregistreerd: 18 aug 2009 21:40
Woonplaats: Geel
447 bedankjes

Vorige

Keer terug naar Bananen, canna's, strelitzia's, heliconia's en gembers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten